خرمای رَبی محصول با کیفیتی است که در روستاهای کوهستانی شهرستان ریگان به دست می اید اما نبود راه ارتباطی مناسب مانع بزرگی برای فروش این محصول است .

به گزارش   گروه استانهای باشگاه
خبرنگاران جوان از کرمان؛ منطقه پیر کهن وکشنل یکی از مناطق مستعد در شهرستان ریگان در
زمینه خرمای منحصر به فرد ربی می باشد که اهالی این
منطقه از این خرمها استفاده می کنند .

در این منطقه به دلیل چشمه سارهای جاری ورودخانه های فصلی بیش از 6هزار اصله نخل خرما وجود دارد که این نخلهای سربه فلک کشیده بهترین وبا کیفیت ترین محصول را در شرق استان دارند .

خرمای ربی یکی از خرماهای شهرستان می باشد که بازار پسندی خوبی در منطقه دارد اما نبود راه مناسب در این مناطق باعث شده که کشاورزان این منطقه محصول خود را بر نخلها بگذارند تا خوراک زنبورها شوند .

این در حالی است که تجار ودلالان قادر به خرید این محصول به دلیل نبود راه مناسب نیستند .

بخشدار مرکزی ریگان در این باره می گوید: منطقه کشنل وپیر کهن در مناطق کوهستانی شهرستان ریگان قرار دارند که فاقد راه ارتباطی می باشند

علیرضا غلامشاهزاده افزود: پس از طی نمودن یک ونیم ساعت پیاده روی در این مناطق به نخلهای سربه فلک کشیده ای می رسیم که بهترین محصول را دارند واین خرما از نوع منحصر به فرد ربی در استان کرمان می باشد .

فرماندار ریگان گفت : در شهرستان ریگان 16 درصد راه وجود دارد و این در حالی است که در دیگر شهرستان‌های استان 100 درصد راه‌های آنها ساخته و یا در حال احداث است

وی بیان داشت: شهرستان ریگان با 302 پارچه آبادی، تعدادی از روستاهای این شهرستان فاقد راه مناسب است و می‌طلبد مسئولان استانی و کشوری در این زمینه تدابیر لازم را اتخاد کنند.



فرماندار ریگان با اشاره به اینکه احداث جاده ریگان جاسک می‌تواند تعدادی از روستاهای این شهرستان را از راه مناسب برخوردار کند، افزود: اما هنوز عملیات اجرایی این جاده در این شهرستان آغاز نشده است.

باقری اضافه کرد: با وجود گذشت چند‌ سال از وقوع زلزله در منطقه چاه قنبر ریگان، کار ساخت جاده مناسب برای این منطقه راکد مانده است و فقط پنج کیلومتر از این راه 65 کیلومتری آسفالت شده است.

وی یادآور شد : نبود راه در مناطق عشایری ریگان باعث شده است که کشاورزان این مناطق در فصل برداشت خرما نتوانند محصول خود را به فروش برسانند واین محصول در این مناطق از بین می رود.

 گزارش از موسی ملائیان

انتهای پیام/س

برچسب ها: بحران ، فروش ، خرما ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.