استاندار اصفهان گفت: شهرك علمی و تحقیقاتی یكی از كانون های اصلی ایجاد كریدور علم و فناوری است و این شهرك از افتخارات اصفهان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در سی امین جلسه هیئت اجرایی شهرك علمی و تحقیقاتی شیخ بهایی، گفت: این شهرك از افتخارات استان اصفهان است و مورد توجه مسئولان كشوری قرار دارد. 

رسول زرگرپور با بیان اینكه مرحله ی تكامل این شهرك، منطقه ی ویژه علم و فناوری می باشد، اظهار داشت:‌ بحث كریدور علم و فناوری باید با قوت دنبال شود. 

استاندار اصفهان افزود: استان های دیگر نیز به اهمیت منطقه ویژه علم و فناوری پی برده اند و متقاضی ایجاد این منطقه در استان های خود شده اند و اصفهان باید فرایند ایجاد كریدور علم و فناوری را با قوت و سرعت بیشتر دنبال نماید. 

رسول زرگرپور افزود: معاون فناوری ریاست جمهوری نیز اذعان داشته اند كه هیچ مكانی مانند اصفهان نمی تواند برای ایجاد منطقه ویژه ی علم و فناوری مناسب باشد. 

زرگرپور یكی از كانون های اصلی ایجاد كریدور را وجود شهرك علمی و تحقیقاتی برشمرد و افزود: خوشبختانه این شهرك در اصفهان با قوت در حال فعالیت است. 

گفتنی است این جلسه كه به ریاست استاندار اصفهان برگزار گردید، پس از ارائه گزارش عملكرد شهرك در سال ۹۳ و سه ماه اول سال ۹۴، در خصوص دستاوردهای جدید، اقدامات انجام شده در ارتباط با منطقه ی ویژه علم و فناوری و همچنین برخی از موضوعات و چالش های اجرایی شهرك بحث و تبادل نظر گردید.

گقتنی است تا پایان سال ۹۳، ۴۰۴ واحد علم و فناوری در این شهرك استقرار یافته اند و ۳۸۱ فضای اداری و كارگاهی نیز در شهرك وجود دارد. 

تا كنون ۱۷۷ شركت و موسسه دانش بنیان در مراكز رشد فناوری و شهرك علم و فناوری پذیرش شده اند و پیش بینی می شود كه تاپایان سال ۵۲ شركت دیگر نیز در این شهرك استقرار یابند.

تا پایان سال ۹۳، ۵۸۰۰ نفر در شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول فعالیت بوده اند. 

از دستاوردهای جدید این شهرك در سال ۹۳ می توان به مشاركت بخش خصوصی برای ساخت برج فناوری به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد تومان، استقرار مپنا و هولدینگ و پرشین فولاد، بهره برداری و افتتاح ۸ ساختمان مربوط به شركت های دانش بنیان و ایجاد ۹ صنعت و خط تولید مبتنی بر شركت های دانش بنیان، برگزاری دهمین جشنواره ی ملی شیخ بهایی، اقدام برای احداث برج فناوری توسط بخش خصوصی و طراحی شهرك علمی و تحقیقاتی مجازی و راه اندازی نسخه مقدماتی آن با هدف حذف فاصله ی فیزیكی بین شهرك و شركت ها و مشتریان اشاره كرد .

اقدامات انجام شده این شهرك در ارتباط با منطقه ای ویژه علم و فناوری شامل تصویب این منطقه در ۲۷ دی ماه ۹۳، ارتباط مستمر با دبیرخانه عتف؛ حضور فعال در نشست های هم اندیشی مناطق ویژه ی علم و فناوری كشور، تشكیل شورای مشورتی با حكم استاندار اصفهان، انتصاب نماینده تام الاختیار استاندار، ارزیابی مركز منطقه ای توسعه ی مراكز رشد و پارك های علم و فناوری در اصفهان تحت نظر یونسكو می باشد. 

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.