ستارگان محراب نشستی برای تجلیل از ائمه جمعه است که با رونق بخشیدن به مساجد این مکان مقدس را کانون جریان سازی های اجتماعی میکردند.

حجت‌الاسلام کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مجموعه نشست‌ های ستارگان محراب که از سال 92 آغاز شده، اظهارداشت: قرار است که بزرگان و مفاخری که نامی در عرصه علم و فقاهت دارند و در عین حال مساجد را سنگر فعالیت های خود قرار داده‌اند انتخاب شده و مورد تجلیل قرار بگیرند.

وی افزود: این بزرگان پس از کسب علم، از قم راهی شهرها و سنگر مساجد می‌شدند و مهمترین دغدغه‌ آنها حل مشکلات مردم بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: بزرگانی چون آیت‌الله خوانساری و خوشبخت همچنین شیخ مرتضی زاهد و آیت‌الله شاه‌آبادی استاد امام خمینی (ره) از جمله افرادی بودند که قم را رها کردند و تمام دغدغه خود را حول محور مساجد قرار دادند.

معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: مجموعه همایش‌های ستارگان محراب تا آخر امسال 8 نشست دیگر در نواحی و محلات مختلف تهران برگزار خواهد کرد.

حجت‌الاسلام کرمی اظهار داشت: بر خلاف دیگر نشست‌ها که با مخارج سنگین و داخل سالن‌های همایش مختلف برگزار می‌شوند ما اصرار داریم که همایش ستارگان محراب در داخل خود مساجدی که این علما سابقاً در آنجا فعالیت می‌کردند برپا شود تا هویت واقعی این مساجد برای اهالی آن محل پررنگ‌تر از قبل نمایان باشد.

وی با اشاره به این که حضور فعال در مساجد و رسیدگی به امور مردم برای بعضی از ما که در این لباس قرار گرفته‌ایم ممکن است مورد کم‌ توجهی قرار گرفته باشد اظهار داشت:این موضوع با الگوسازی از مقام علمایی که محوریت مساجد را الویت اصلی خود قرار دادند قابل حل است.

حجت‌الاسلام کرمی در خصوص تأکید مقام معظم رهبری در اولویت دادن به مساجد افزود: یکی از توصیه‌های اکید ایشان به ائمه جماعات این است که روحانی باید مسجد را محور اصلی فعالیت‌های خود بدانند و موضوعات دیگر در فرع این ماجرا قرار می‌گیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان اظهار داشت: طبق برنامه پیش‌بینی شده در سال 95 این همایش‌ها به نکوداشت مقام ائمه جماعات حاضر مساجدی که فعالیت‌های ویژه‌ای را داشته‌اند اختصاص پیدا خواهد کرد.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار