این مسابقه ویژه حجاج ایرانی در داخل كشور به صورت اینترنتی برگزار می‌شود كه محوریت آن مباحث دینی و احكام و معارف اسلامی است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از مسابقه اینترنتی«گنجینه معرفت» ویژه حجاج ایرانی در حج امسال خبر داد و گفت : این مسابقه ویژه حجاج ایرانی در داخل كشور به صورت اینترنتی برگزار می‌شود كه محوریت آن مباحث دینی و احكام و معارف اسلامی است.

حجت‌الاسلام احمدی خاطر نشان كرد: این مسابقه در واقع با محوریت بسته‌های الكترونیكی سامانه آموزش مجازی زائر برگزار می‌شود كه سئوالات آن از مجموعه 13 بسته آموزش متنوع ویژه زایران حج 5 بسته با موضوعات احكام عمومی، مناسك حج، اخلاق و آداب زیارت و سفر حج، اسرار و معارف و شیعه شناسی انتخاب شده است.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: در این مسابقه از هر بسته آموزشی 20 سئوال طراحی و در سامانه زایر جهت پاسخگویی زائران بارگذاری شده است.

وی یادآور شد:‌جهت رفاه حال زایران به مسابقات و دیگر امكانات مسابقه زایران حج بدون ثبت‌نام و با درج كدملی و رمز عبور می‌توانند از امكانات سامانه و بسته‌های مجازی، مسابقات و تالار گفت‌وگو و مسابقه استفاده كنند.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: این مسابقه هم‌اینك به صورت اینترنتی در حال برگزار است و تا پایان هفته حج ادامه خواهد داشت و نتایج آن نیز از طریق همان سامانه به زایران عزیز اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری،‌تصریح كرد: این مسابقات تنها به صورت اینترنتی و از طریق سامانه آموزش مجازی زایران حج به نشانی:zaer.hajj.ir برگزار می‌شود.


وی یادآور شد:‌ افزون بر مسابقات فرهنگی كه از سوی مدیریت آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برای زائران ایرانی برگزار می‌شود، برنامه‌های قرآنی و فرهنگی دیگری را قبل و حین سفر برای زایران ایرانی در نظر گرفته‌ایم كه امیدواریم زمینه همكاری بیشتری میان زایران و مسوولان را فراهم كند.


شایان ذكر است، اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی از اول شهریور ماه آغاز خواهد شد كه كار اعزام زایران حدود بیست روز به طول می‌انجام و در سال جاری بیش از 64 هزار نفر از جمهوری اسلامی ایران توفیق تشرف به حج تمتع را خواهند داشت.






منبع: خبرگزاری حج


انتهای پیام/
برچسب ها: حجاج ، زائران ، حج ، احکام ، معارف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار