با امضا تفاهم نامه همکاری؛

سازمان دارالقرآن به مدت 3 سال مسئول آموزش قرآن در قوه قضائیه شد

طبق این تفاهم‌نامه قرار است تا طرح آموزش قرآنی کارمندان قوه قضاییه زیر نظر سازمان دارالقرآن با موضوعات نماز، قرآن و اخلاق به اجرا در آید.

مهدی قره شیخ‌لو؛ رئیس سازمان دارالقرآن در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برنامه‌های قرآنی در دستگاه‌های اجرایی کشور اظهار داشت:‌ فعالیت‌های قرآنی زمانی پیشرفت خواهد کرد که تمامی ارگان‌های دولتی خود را مسؤل بدانند و برای آموزش کارمندان خود و خانواده‌های آنها به صورت اصولی برنامه‌ریزی کند.

قره‌ شیخ‌لو در ادامه تصریح کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان دارالقرآن و قوه قضاییه به امضا رسیده، قرار است تا با پشتوانه 30 ساله سازمان دارالقرآن طرح آموزش قرآنی کارمندان قوه قضاییه در یک روند 3 ساله به اجرا در آید.

وی در ادامه با بیان همکاری و تفاهمنامه‌های به اجرا در آمده این سازمان با ارگان‌هایی نظیر آموزش و پرورش و وزارت نیرو افزود: این همکاری‌ها به سرعت بخشیدن موضوع آموزش قرآن و بالا رفتن سلامت روحی کارمندان و خانواده‌ آنها نقش به سزایی را خواهد داشت.

بخش دیگر این نشست به صحبت‌های سید علی تهامی معاونت دینی قوه قضایه اختصاص یافت.

وی با اشاره به راه اندازی آموزش‌های قرآنی کارمندان قوه قضاییه با همکاری سازمان دارالقرآن اظهار داشت: این طرح تحت عنوان 3 موضوع نماز، قرآن و اخلاق به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: 10 سال قرار است تا طرح برگزاری مسابقات قرآنی سازمان قوه قضاییه با حضور بیش از 16 هزار نفر از کارمندان و خانواده آنها در سطح کشور به اجرا در بیاید.

معاونت دینی قوه قضاییه تصریح کرد: با وجود سابقه فعالیت‌های قرآنی در قوه قضاییه ما به این نتیجه رسیدیم که متولیان این موضوع یعنی سازمان دارالقرآن باید در این زمینه ورود پیدا کنند و طبق یک طرح مشخص شده آموزش کارمندان را به سرانجام برسانند.

وی گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه باعث بالا رفتن کیفیت فعالیت‌های قرآنی کارمندان قوه قضاییه شود تا در نهایت به وسیله آن طرح جامعه قرآنی در این سازمان را به اجرا در بیاوریم.

سید علی تهامی معاونت دینی قوه قضاییه در پایان با اشاره به تأکید ریاست این سازمان بر اینکه قرآن باید در دستور عملی ما قرار بگیرد و ضمن یادگیری باید به آن عمل کنیم اظهار داشت:‌ قوانین ما باید مبتنی به قرآن باشد تا به انتظارات مقام معظم رهبری نزدیک شویم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار