تجار به منظور دریافت سود بیشتر در مسائل علمی عینک‌های آفتابی دخالت می‌کنند.

علی میرزاجانی، رئیس انجمن اپتومتری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مداخلاتی که در حوزه عینک‌های مصرفی در ایران اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: تجار به منظور دریافت سود بیشتر در مسائل علمی تهیه عینک‌های آفتابی دخالت می‌کنند و برخی اظهار نظرها در زمینه استاندارد عینک‌های آفتابی از سوی غیر متخصصین رشته اپتومتری بیان می‌شود.

وی افزود: برخی اظهار نظرها در خصوص غلط بودن UV400 به عنوان ملاک تشخیص عینک آفتابی استاندارد مطرح شده است این مسئله به هیچ عنوان درست نیست عینک‌های آفتابی طول موج استانداردهای بین چهارصد تا هفتصد یووی دارد. این محدوده،‌ محدوده نورمرئی عینک قابل دید خواهد بود و در کمتر از 300 نانو متر اشعه ماورا بنفش را از عینک آفتابی عبور می‌دهد. عینک‌هایی که یو وی آن چهارصد است،‌ تا چهارصد نانو متر اشعه را جذب می کند.

میرزاجانی در خصوص قدرت جذب اشعه در عینک‌های دارای یووی 380 تا چهارصد نانومتر بیان کرد: عینک آفتابی تا 380 نانو متر نیز ماورابنفش خورشید را جذب می‌کند. عینک‌های آفتابی تا رنگ آبی، عینک‌های خوبی محسوب نمی‌شوند. 

وی اظهار داشت: عینک‌های آفتابی که عدسی آن‌ها یووی چهارصد است،‌ تمام طیف‌های اشعه خورشید را با قابلیت خوبی جذب می‌کند برای آنکه از کیفیت عینک‌های آفتابی مطمئن باشیم، بهتر است آن را از فروشگاه دارای مسئول فنی اپتومتریست تهیه کنیم.

رئیس انجمن اپتومتری در خصوص خصوصیات عینک آفتابی با کیفیت بالا تصریح کرد: عینک آفتابی باید اشعه ماورابنفش را به طور کامل جذب کند همچنین در عدسی های آن هیچگونه کجی مشاهده نشود. در عینک‌های آفتابی نمره اپتیکی و یکنواختی در عدسی آن وجود نداشته باشد. عینک‌های آفتابی که به رنگ قهوه‌ای یا خاکستری هستند عینک‌های بهتری به شمار می روند. 

میرزاجانی ادامه داد: فرم عینک آفتابی باید قسمت عمده‌ای از میدان دید فرد را بپوشاند و سایز بزرگی داشته باشد. طراحی فرم عینک آفتابی باید به گونه‌ای باشد که روی تغییر انحنای صورت مانند گوش، بینی و گونه‌ها قرار بگیرد این نوع عینک‌ها باید بینی فرد را آزرده نکند و به نواحی حساس گوش فشار وارد نکند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار