ماشین تسلا امن تر در برابر هکر ها

اخیرا حملات هکری وسایبری به تمامی اتوموبیل ها در حال وقوع بوده است و تسلا آخرین اتوموبیل مورد تست بوده است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تسلا مدل اس نام نوعی خودروی برقی و اولین محصول چهار درب شرکت تسلا موتورز است. نام آن از نام نیکولا تسلا مخترع صرب-آمریکایی موتورهای برق متناوب گرفته شده‌است. تاریخ تحویل اولین نمونه آن ماه ژوئیه ۲۰۱۲ است.


ماشین تسلا امن تر در برابر هکر ها


این اتومبیل که نیروی خود را تماما از باتری به دست می‌آورد در 5.6 ثانیه از سرعت صفر به صد می‌رسد، و با شارژ کامل باتری 260 کیلومتر مسافت را می‌پیماید. 1000 نمونه اول این ماشین از نوع Signature Series هستند که مجهز به باتری‌هایی با توانایی پیمودن 480 کیلومتر می‌باشند. مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کردن باتری‌های آن بستگی به ظرفیت باتری‌ها و جریان و ولتاژ شارژر دارد. با یک شارژر 240 ولت و 20 کیلو ولت به ازای هر ساعت شارژ 100 کیلومتر را می‌پیماید. شارژ کامل باتری 85 کیلوواتی 5 ساعت طول می‌کشد. همچنین با تجهیزات سیستم Quick charge به مدت 45 دقیقه می‌توان 85% باتری را شارژ نمود. تعویض باتری آن هم در کمتر از دو دقیقه امکان‌پذیر است.

اخیرا حملات هکری وسایبری به تمامی اتوموبیل ها در حال وقوع بوده است. چند هفته پیش شاهد هک کردن و کنترل اتوموبیل های کرایسلر توسط هکر ها بودیم و آخرین هدف این هکر ها اتوموبیل تسلا بوده است. محققان راهی برای روش کردن دیجیتالی و غیر قانونی اتوموبیل های تسلا پیدا کردند. آنها همچنین توانستند یک ویروس را وارد سیستم این اتوموبیل کرده تا قابلیت کنترل از راه دور این اتوموبیل و خاموش کردن آن را به هکر ها می دهد.


ماشین تسلا امن تر در برابر هکر ها


این نشان می دهد که حتی پیشرفته ترین اتوموبیل در جهان نیز کاملا امن نخواهد بود. اما در حالی که کرایسلر تمامی اتوموبیل ها را برای آپدیت سیستم به نمایندگی ها بازخوانی کرده بود تا از طریق USB سیستم اتوموبیل را آپدیت کند، تسلا از راه دور تمامی ماشین های خود را اپدیت و اصلاح کرد. از این دید به این موضوع نگاه کنید که پس از یک روز تمامی دارندگان تسلا از این نقص امنیتی در امان هستند در حالی که رانندگان کرایسلر تا زمان مراجعه امنیت نخواهند داشت.

هک این اتوموبیل آسان نبوده است و هکر ها نیاز به دسترسی فیزیکی به اتوموبیل داشته اند و این بیانگر آن است که حمله کننده ها باید با سیستم امنیتی تسلا اس به مبارزه می پرداختند. محققان امنیتی با استفاده از کابل شبکه واقع در پشت داشبورد اتوموبیل وارد سیستم تسلا اس شده و پس از 2 سال تلاش 6 حفره امنیتی پیدا کردند که به تسلا برای رفع آن ها کمک کردند. آن ها یافته های خود را در کنفرانس امنیت این هفته اعلام خواهند کرد.



گزارش: ابوالفضل پورابراهیمی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار