مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و مشکلات جامعه را به مدیران زیرربط انتقال می‌دهند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ محبی افزود: خبرنگاران دارای سه ویژگی در انتقال خبر هستند که شامل صحت، سرعت و دقت است که این سه ویژگی کار آنها را متمایز می‌کند.

وی تصریح کرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که اهمیت کار رسانه در آن زیاد است و خبرنگاران در جریان سازی و پیگیری در متن جامعه هستند و مطالبات مردم را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد : امام (ره) درباره اهمیت کار خبرنگاران می‌فرماید به طور کلی در هر کشور مطبوعات پیگیر این هستند که ملت چه خواسته‌ای دارند و مسیر چیست تا مردم را هدایت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: امام (ره) در ادامه منعکس کردن آرمان‌های ملت را از وظایف مهم مطبوعات عنوان می‌کرد.

محبی با اشاره به اینکه جایگاه خبرنگاری جایگاه خطیر و حساسی است، اظهارکرد: استان خراسان جنوبی در زمینه مطبوعات وضعیت مطلوبی دارد و همچون بزرگانی مانند مرحوم پروفسور معتمدنژاد پدر علم ارتباطات کشور را در خود پرورانده است.

وی افزود: در حال حاضر 74 نشریه، 67 سایت خبری و اطلاع رسانی در استان در حال فعالیت هستند و شهرستان‌های بیرجند و قاین بیشترین آمار نشریات استان را به خود اختصاص داده‌اند.

محبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان 3 روزنامه، 7 هفته نامه، 9 دو هفته نامه، 15 ماه نامه، یک دو ماه نامه و 10 پایگاه خبری فعالیت رسانه‌ای دارند.

وی افزود: تعداد 24 نشریه نیز در شهرستان‌های استان فعال است که از این تعداد 8 نشریه در قاین، 4 نشریه در طبس، 4 نشریه در فردوس، یک نشریه در سربیشه، 2 نشریه در نهبندان، دو نشریه در سرایان و یک نشریه در خضری فعالیت می‌کند و از شهرستان‌های استان تنها شهرستان درمیان فاقد نشریه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سال 93-94 میزان 60 درصد افزایش مجوز در پایگاه‌های خبری استان را شاهد بودیم و در زمینه نشریات نیز 25 نفر در حال حاضر در استان متقاضی گرفتن نشریه هستند که در گذشته دور و عملیات اخذ مجوز دو تا 3 سال طول می‌کشید که امروز این موضوع تنها کمتر از 6 ماه تغیییر کرده است.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن خراسان جنوبی جزو مناطق کمتر برخوردار امروز شاهد افزایش 3 برابری یارانه مطبوعات در استان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی همچنین یادآور شد: خانه مطبوعات خراسان جنوبی از سال 85 در استان شکل و در حال حاضر 120 عضو دارد که ایجاد این خانه با هدف سیاست کاهش تصدی گری و واگذاری امور به خانه مطبوعات بوده است و امروز ما به دنبال ایجاد نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان‌ها هستیم.

انتهای پیام /گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.