یکی از پیشرفته‌ترین و در عین حال بزرگترین وسایل مخصوص سفر به فضا درحال ساخت است و زمان رونمایی ازآن به گفته کارشناسان بسیار نزدیک است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خببرنگاران جوان  سازمان فضایی ناسا به تازگی اعلام کرده است که پروژه ساخت بزرگترین موشک فضایی جهان به واقعیت نزدیکتر می شود.

گفتنی است، این موشک طولی به اندازه هزار و 12 متر ، وزنی برابر با 5 و نیم میلیون پوند و قابلیت حمل 154 هزار پوند بار را خواهد داشت.


این موشک به نام SLS دارای 4 موشک RS25 خواهد بود که می‌تواند موشک را با سرعت بالا از مدار زمین خارج کند.

قرار است این موشک فضا نوردان را به سیارک فضایی در مدار ماه ببرد و در نهایت از آن برای ارسال انسان به سیاره مریخ استفاده خواهد شد.


برای راه اندازی این موشک نیاز به موتورهای قدرتمند، فناوری پیشرفته کامپیوتری و ارتباطات هوایی و ماهواره‌ای قدرتمند است.

سوخت این موشک ترکیبی از هیدروژن و اکسیژن مایع خواهد بود که برای راه‌اندازی موتور قدرتمند آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سازمان فضایی ناسا اعلام کرده است در طول 40 سال اخیر به صورت محرمانه بر روی پروژه ساخت یک موشک فضایی غول پیکر در حال تحقیق و مطالعه بوده است.


به گفته کارشناسان موتورهای موشک فضایی SLS  قوی ترین و بزرگترین موتورهای ساخته شده تا به حال بدست انسان ها است.

در نخستین ماموریت همچنین قرار است به طور آزمایشی 77 تن محموله به همراه سفینه فضایی orion به سیارک (NEA) که نزدیکترین سیارک به کره زمین است،‌ارسال شود.


در آینده هدف نهایی از ساخت این موشک امکان برگشت پذیر بودن سفر به سیاره مریخ است،‌بطوری که فضا نوردان بتوانند به مریخ رفته و پس از طی مدت زمانی مجددا توسطSLS به زمین بازگردند.
SLS موشک فضایی غول‌آسا مخفف کلمات SPACE LANNCL SYSTEM است.


انتهای پیام/
برچسب ها: ناسا ، فناوری ، مریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار