سخنگوی فدراسیون بسکتبال معتقد است تیم ایران در تورنمنت اطلس اسپورت اهدافی غیر از قهرمانی داشته است.

قاسم کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: حضور تیم بسکتبال ایران در تورنمنت اطلس اسپورت نکته منفی نداشت. اگر هدف‌گذاری ما قهرمانی بود، می‌توانستیم بگوییم شکست خوردیم اما اینطور نبود. تیمی که یک هفته با 25 بازیکن تمرین کرده و وارد این رقابت‌ها شده، هدف‌اش شناخت بیشتر مربی و بازیکن از یکدیگر بود.  
 
وی در پاسخ به این پرسش که چرا تیم ملی بسکتبال ایران با ترکیب اصلی خود 2 بار مغلوب تیم دوم چین شد؟ توضیح داد: اصلاً قصد دفاع ندارم اما تاکید می‌کنم هدف ما قهرمانی اطلس اسپورت نبود. ما به تیم چین باختیم و حتی اگر آنها را می‌بردیم هم افتخاری برای بسکتبال ما به حساب نمی‌آمد. این موضوع اهمیتی ندارد، مهم هدف اصلی تیم ملی و درک بائرمن بود که امیدوارم به اهداف خود رسیده باشند.  
 
سخنگوی فدراسیون بسکتبال درباره عملکرد بائرمن، سرمربی آلمانی تیم ملی گفت: اگر بگوییم بائرمن در اطلس اسپورت ضعیف کار کرده، منصفانه قضاوت نکردیم. او مربی خوبی است که کارنامه درخشان و قابل قبولی هم دارد اما بائرمن زمان کافی برای هماهنگ کردن تیم نداشت.  
 
کیانی در پاسخ به این پرسش که آیا با حضور تیم اصلی ایران در چین، دست ما برای حریف اصلی‌مان در انتخابی المپیک رو نشد؟ اظهار کرد: به نظر من این دیدگاه نادرستی است. بازیکنان ما سال‌هاست کنار یکدیگر بازی می‌کنند و امکان ندارد چینی‌ها ازما شناخت نداشته باشند. شما فکر می‌کنید آنها صمد، حدادی و کامرانی را نمی‌شناختند؟ یا گمان می‌کند چینی‌ها از کیفیت بازی جواد داوری، آرمان زنگنه و حامد آفاق بی‌اطلاعند؟ حتی اگر بگوییم آنها سیستم بازی ما را در این رقابت‌ها آنالیز کردند، بازهم حرف درستی نزدیم، چرا که تیم ما با چند جلسه تمرین اصلاً سیستمی نداشت که دستش رو شود.  
 
مربی پیشین تیم ملی بسکتبال جوانان درباره این‌که گفته می‌شود باخت برابر تیم دوم چین روحیه به آن‌ها خودباوری می‌دهد و ممکن است با این خودباوری در آینده از زیر سایه ایران خارج شوند، تصریح کرد: بسکتبال چین هرگز زیرسایه ایران نبوده است و در بهترین شرایط، آنها با ما همسان بودند. باید برگردیم به قهرمانی‌های آسیا و متوجه شویم چین پرافتخارترین تیم بسکتبال قاره کهن است. آنها هرگز تیم ضعیفی نداشته‌اند که حالا با پیروزی برابر ما روحیه بگیرند. ضمن اینکه امکانات چینی‌ها هم با ما قابل مقایسه نیست. چین تیم بسکتبال قدرتمندی دارد و حریف جدی ما در جاده المپیک ریو به شمار می‌آید. آنها از دیگر حریفان آسیایی کیفیت بهتری دارند و از مدیریت خوبی هم بهرمند‌اند.  
 
وی درباره عملکرد بائرمن با تیم ملی گفت: اگر قرار بر ارزیابی باشد، باید اذعان کرد او کارنامه و سابقه بسیار خوبی دارد اما این نباید ملاک سنجش ما قرار بیگرد. باید عملکرد او را ببینیم و بعد درباره‌اش نظر  بدهیم. مسابقات اطلس اسپورت فرصت کافی برای شناخت و بررسی عملکرد او نبود.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار