کارشناس بسکتبال کشورمان معتقد است کسب مقام دوم تورنمنت اطلس‌ اسپورت نتیجه غیرقابل قبولی نیست.

عنایت آتشی در گفت‍‎‌وگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تیم بسکتبال کشورمان در حالی وارد مسابقات اطلس اسپورت شد که مربی و بازیکنان شناختی از هم نداشتند.  اردوی تیم ملی هم کمتر از یک هفته طول کشید.  

وی درباره نتایج حضور تیم ایران در مسابقات اطس اسپورت، گفت: حضور در این مسابقات باعث می‌شود بازیکنان بعد از مدت‌ها کنار هم جمع شوند. هماهنگی میان آنها دوباره شکل گیرد، همچنین بازیکنان می‌توانند از رفتار و تفکرات مربی شناخت پیدا کنند.  

سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال درباره ثمراتی که این اردوی تدارکاتی برای سرمربی کشورمان داشت بیان کرد: مسابقات تدارکاتی، شناخت مربی از بازیکنان و توانایی‌های آنها را بالا می‌برد. برای همین تیم ما در مسابقات ترکیب ثابتی نداشت و بائرمان بازیکنان را زیاد جابجا می‌کرد تا توانایی‌های آنها را بشناسد. کار درست در مسابقات تدارکاتی همین است.  

وی با تاکید بر نتایج مثبت حضور تیم بسکتبال ایران در جام اطلس، ادامه داد: هدف‌گذاری ایران قهرمانی در مسابقات جام  ملت‌های آسیا و رسیدن به المپیک است. نقطه مثبت حضور ما در مسابقات آگاهی یافتن از بسکتبال چین برای کادرفنی تیم ملی است. 

آتشی درباره کسب مقام دوم ایران در مسابقات اطلس اسپورت گفت: نایب قهرمانی اطلس اسپورت،  عنوان بدی نیست. اگر حضور در این مسابقات تیم ما را به شرایط مناسب خودش برساند. ما به هدف خود رسیده‌ایم.  

وی درباره شانس ایران برای حضور مجدد در المپیک اظهار کرد: تیم ما تلفیقی از جوانان و بازیکنان باتجربه است. به همین دلیل بسکتبال ما  شانس زیادی برای حضور در المپیک دارد. اگر از غفلت‌ها پرهیز کنیم، تیم ما شایسته قهرمانی در جام ملت‌هاست.  

آتشی در پاسخ به این پرسش که آیا زمان برای آماده‌سازی تیم کافی است یا خیر، توضیح داد: زمان کوتاه نیست. اگر برنامه‌ریزی کاملی داشته باشیم، مشکلی نخواهیم داشت. زمان زیاد و اردوهای طولانی مدت نتیجه‌ خوبی ندارد.  

عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال، درباره برنامه بسکتبال کشورمان تا رقابت‌های قهرمانی  آسیا که مهرماه در چین برگزار می‌شود گفت: در اردوی چین با تیم‌های هم‌سطح خودمان بازی کردیم. امیدوارم در اردوی آلمان با تیم‌های قدرتمندتری روبرو شویم. باید در سالن‌هایی با ظرفیت بالای تماشاگر بازی کنیم تا بازیکنان جوان ما این شرایط را تجربه کنند.  

به گفته آتشی نداشتن یک یا دو بازی تدارکاتی در ایران یکی از نقاط ضعف اردوهای تدارکاتی ماست.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار