بازار دارویی کشور خالی از داروهای تقلبی هندی و پاکستانی است

رئیس انجمن داروسازان در خصوص داروهای تقلبی هندی و پاکستانی گفت: به هیچ عنوان دارو‌های تقلبی هندی و پاکستانی در بازار دارویی کشور وجود ندارد.

رهبر مژدهی‌آذر، رئیس انجمن داروسازان در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص داروهای تقلبی هندی و پاکستانی اظهار کرد: به هیچ عنوان داروهای تقلبی هندی و پاکستانی در بازار دارویی کشور نیست. البته انجمن داروسازان پیرامون هندی، پاکستانی یا آمریکایی بودن داروهای تقلبی که کشف می‌شود، اطلاعی ندارد.

وی افزود: به هیچ عنوان داروهای تقلبی، قاچاق در داروخانه‌های کشور مشاهده نمی‌شود. ممکن است بتوان این داروها را در ناصرخسرو یا بازارهای غیررسمی پیدا کرد. این داروها به وسیله افراد سودجو به بازار دارویی کشور وارد می‌شود.

رئیس انجمن داروسازان تصریح کرد: با توجه به نظارتی که بر روی داروخانه‌ها وجود دارد، مطمئن هستیم به هیچ عنوان داروی قاچاق در داروخانه‌ها توزیع نمی‌شود شاید برخی پزشکان با وجود آگاهی از قاچاق بودن دارویی، آن دارو را تجویز کنند افراد سود‌جو نیز از همین مسئله بهره می‌برند.

مژدهی‌آذر در خصوص داروهای قاچاق اظهار داشت: با توجه به آنکه لیست داروهایی که پزشکان می‌توانند آن را تجویز کنند در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت شده است، هر دارویی که خارج از آن تجویز شود، داروی قاچاق به شمار می‌رود. برخی پزشکان نیز همین داروهای ثبت نشده را برای بیماران تجویز می‌کنند و عوامل سود‌جو نیز از همین مسئله بهره‌برداری می‌کنند.

وی ادامه داد: داروهای قاچاق در داروخانه‌ها وجود ندارد اما ردپای آن را می‌توان در بازارهای غیررسمی و غیرمجاز دارویی کشور یافت. افراد سود‌جو نیز در مقابل اصرار بیمار برای تهیه دارویی که در لیست داروهای قاچاق قرار دارد و توسط پزشک برای بیمار تجویز شده، اقدام به تهیه آن می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.