رئیس پژوهشگاه استاندارد ایران گفت: تغییر در رنگ و بوی آب معدنی‌ها به سبب فعل و انفعالات و هیچ ارتباطی با مواد افزودنی ندارد.

جهانبخش سنجابی شیرازی رئیس پژوهشگاه استاندارد ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت استاندارد و کیفیت آب معدنی‌ها گفت: باید توجه کرد آب‌های بسته‌بندی هم شامل آب‌های آشامیدنی هستند که که الزاماً خواص آب معدنی را ندارند و دیگری آب‌های معدنی بسته بندی شده که کاملا تصفیه شده‌اند.

وی در ادامه درخصوص تغییرات شیمیایی آب‌های معدنی گفت: تغییر در رنگ، بو و مزه آب معدنی به واسطه فعل و انفعالات فضا و واکنش‌های میکروبی است و هیچ ارتباطی با مواد افزودنی ندارد چراکه تلاش می‌شود آب‌های معدنی طبق استاندارد‌های اجباری و در شرایط استریل بسته‌بندی می‌شود.

 سنجابی افزود: آب‌های معدنی استانداردهای خاصی دارند و قاعدتا ما را بی نیاز از اضافه کردن مواد افزودنی میکنند.

رئیس پژوهشگاه استاندارد ایران گفت: اگر شخصی تقاضای پرونده بهره‌برداری را داشته باشد مکلف است در چهار فصل چهار نمونه برداری داشته باشد و طبق عددهای معطوف مندرج در شیت مواد غذایی عملیات را انجام دهد و اگر چیزی غیر از این در شرایط غیر نرمال باشد پیگیری خواهد شد.

وی در پایان در خصوص اعلام نهایی نتیجه بررسی‌های انجام شده بر روی مواد نفتی و سوختی   گفت: نظر نهایی را سازمان ملی استاندارد و حوزه ریاست سازمان اعلام می‌کند چرا که طبق فرآیند طراحی شده،دیتاهای نهایی تحویل اطلاعات در دسترس پژوهشگاه نمی‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار