هفتمین جلسه دادگاه سعید مرتضوی دقایقی پیش پایان یافت

هفتمین جلسه دادگاه سعید مرتضوی که امروز در 2 نوبت صبح و عصر برگزار شد دقایقی پیش پایان یافت.

هفتمین جلسه دادگاه سعید مرتضوی دقایقی پیش پایان یافتبه گزارشخبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ،سعید مرتضوی بعد از پایان دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: 2 موضوع در دادگاه امروز مطرح شد، اول شکایت مطرح شده از جانب سازمان تامین اجتماعی که دادگاه لازم دانست در این خصوص آقای ربیعی وزیر کار و آقای نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی را احضار کند تا به اتهامات پرونده رسیدگی شود.

وی ادامه داد : شکایت سازمان تامین اجتماعی این بود که بنده از مصوبه دیوان عدالت اداری استنکاف کرده‌ام که بنده در دادگاه با دلایل مستند عدم استنکاف خود را ارائه و بلافاصله دلایل استنکاف وزیر کار را ارائه دادم.

مرتضوی تصریح کرد: متاسفانه طبق انتظار ، وزیر کار در دادگاه حاضر نشد که ما اعتراض کردیم زیرا آنها شاکی پرونده بودند و الان که زمان ارائه توضیحات بود حاضر نشدند.

وی افزود: طبق قانون  آیین دادرسی کیفری جدید  اگر گواه حاضر نشود دادگاه می توانددستور جلب او را صادر کند. در این خصوص لایحه‌ای تنظیم کردیم مبنی بر عدم استنکاف آقایان که فردا به دادگاه ارائه می‌دهیم و باید منتظر نتیجه بررسی آن شویم.

مرتضوی گفت: در خصوص شکایت جدید آقای روح‌الامینی که امروز مطرح شد طی 6 سال گذشته 8 جلسه دادگاه برگزار شده است و اساسا این شکایت جدید آقای روح الامینی مختومه  است.

دادستان پیشین استان تهران تاکید کرد: روح‌الامینی در جلسه قبلی دادگاه به سخنان آقای احمدی مقدم استناد کردند و بنده نیز در جهت دفاع از خود به سخنان آقای احمدی مقدم که به صراحت گفته بود "بازداشت‌شدگان در کهریزک دچار هیچگونه ضرب و شتمی نشده‌اند" استناد کردم.

وی همچنین گفت: سازمان بازرسی کل کشور نیزنظریه‌ای داده است که زخم‌ها و جراحات بدن روح الامینی به زمان قبل از بازداشت او در کهریزک باز می گردد که بنده نیز به آنها استناد کردم.

مرتضوی در خصوص علت طولانی شدن جلسات دادگاه خاطرنشان کرد: این جلسات به علت عدم پاسخ سازمان تامین اجتماعی به استعلامات دادگاه طولانی شد و متاسفانه آنها بدنبال ایجاد جو در جامعه هستند.

وی در پایان گفت: آقای روح‌الامینی در این حوادث دچار خساراتی شدند و به بنده نیز به نوبه خود خساراتی وارد شد که عامل اصلی این مسائل ، عوامل فتنه سال 88 هستند که آنها باید مورد بازخواست قرار گیرند.

همچنین در حاشیه دادگاه امروز ، عبدالحسین روح‌الامینی ، شاکی پرونده کهریزک بعد از پایان جلسه در جمع خبرنگاران گفت: پرونده کهریزک که از 8 شهریور سال 88 مطرح شد مراحل مختلفی را طی کرده است.

وی ادامه داد: بنده اولین شکایت خود را 40 روز بعد از کشته شدن فرزندم به رئیس قوه قضائیه ، آیت الله آملی لاریجانی ارائه کردم که موفق شدم افراد متهم را در تابستان 89 به دادگاه احضار کنم و دادگاه احکام لازم را در این خصوص صادر کرد و به متهم اصلی پرونده یعنی سعید مرتضوی رسید.

روح الامینی در پایان گفت : در رابطه با پرونده قتل فرزندم و تخلفات سازمان تامین اجتماعی در دادگاه کیفری 79 به ریاست آقای مدیر خراسانی جلساتی به طور همزمان تشکیل شد و ما معترض این موضوع بودیم که چرا پرونده قتل فرزندم در دادگاه جداگانه ای رسیدگی نمی‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار