نوربخش در جمع خبرنگاران:

درب بازارهای ایران نباید برای ورود کالاهای خارجی گشوده شود

به دلیل گشایش‌های انتقال ارزی و تغییرات در منابع بلوکه شده‌ ایران، باید از ورود کالاهای خارجی جلوگیری شود.

در بازارهای ایران برای کالاهای خارجی نباید پوشیده شود/ صادرات تکنولوژی اصلاح ژن به کشورهای اروپایی و آمریکاییبه گزارش خبرنگار رفاهی  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوانسید تقی نور بخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نخستین نمایشگاه تامین اجتماعی سرمایه گذاری و توسعه پایدار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عدم ورود کالاهای خارجی در ایران، مشارکت در سرمایه گذاری و صادرات با نگاه هولدنیگ‌های شرکت‌های فعال نشان می‌دهد که سازمان تامین اجتماعی در بخش صادرات به ویژه در صادرات تکنولوژی اصلاح ژن به کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار فعال بوده است.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی علی رغم شرایط تحریم توانست در بخش اقتصادی با استفاده از نفت کش جمهوری اسلامی ایران، سوخت کشور را مبادله کرده و با خود اتکایی و خرید کشتی‌های جدید، وظیفه خود را در قبال سوخت انجام دهد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن توسعه و گسترش فعالیت‌های خود در دریای خزر در افزایش تعداد نیروهای مجرب باروری و مسافربری نیز فعال بوده است.

نوربخش با اشاره به فعالیت‌های دارویی ایران افزود: علی رغم مشکلات انتقال دانش به دلیل تحریم‌ها، تولید بسیاری از داروها در همین منطقه با موفقیت انجام شد.

وی در خصوص تولید ریل و اصلاح ساختاری در ریل‌های فرسوده کشور گفت: در زمینه فعالیت‌های مربوط به فولاد و معادن، تولید ریل و اصلاح ساختاری ریل‌های فرسوده در کشور در چند ماه آینده به بازار ارائه خواهد شد و این تولیدات به نحوی است که زیر ساخت‌های کشور تامین شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص توسعه و سرمایه گذاری بخش شستا نیز تصریح کرد: شستا می‌تواند کریدور مناسبی برای انجام اصل 44، صورت گرفتن واگذاری نهادهای عمومی و بازگشت منابع لازم سازمان تامین اجتماعی برای خصوصی سازی در کشور باشد.

نوربخش با بیان اینکه شرکت‌های سرمایه گذاری در حال حاضر سود ده هستند، ادامه داد: سود دهی این بخش، در گذشته بیش از 11 درصد نبوده است اما اکنون برای 60 هزار نفر اشتغال زایی داشته‌ایم که ارتقای خوبی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌های بسیاری زیر مجموعه سه هدلینگ فعال سازمان تامین اجتماعی که شامل گردشگری، خانه سازی و دارویی که منابع آن مربوط به بیمه شدگان بوده، شکل گرفته است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به سود سرمایه گذاران شرکت‌های تامین برای پرداخت مستمری، گفت: سود سرمایه گذاران این شرکت‌ها در سال گذشته 2 هزار و 800 و در سال جاری 3 هزار و 900 میلیارد تومان بوده است که توانسته‌ایم 4 هزار و 100 میلیارد تومان را برای افزایش سرمایه شرکت‌های شستا ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار