به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از فارس، سرهنگ محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا، در مورد پیگیری تخلفات ناوگان حملونقل عمومی توسط پلیس اظهار داشت: در مورد تخلفات اتوبوسها، مینیبوسها و سواریهای کرایه سامانه پیامکی 110120 طراحی شده که پل ارتباطی مسافران با پلیس راه است.رئیس پلیس راه با بیان این مطلب که اطلاعیهای در این خصوص در داخل ناوگان حملونقل عمومی نصب شده، گفت: در این لوگو شیوهنامه ارتباط مسافران و استفاده از سیستم پیامکی توضیح داده شده و این شیوهنامه در معرض دید مسافران قرار دارد و حتی بر روی شیشهها نیز نصب شده تا مسافران به راحتی آن را ببینند.سرهنگ حمیدی افزود: پلیس راه نیز در جلوی پاسگاهها وجود این سامانه را در داخل اتوبوسها چک میکند و اگر اتوبوس و مینیبوسی این سامانه را نصب نکرده باشد پلیس راه از تردد آن جلوگیری کرده و راننده را ملزم میکند تا بازگشته و این سامانه را نصب کند.این مقام ارشد پلیس راه کشور به 7 تخلف رایج درج شده در این شیوهنامه پرداخت و تصریح کرد: رانندگی بد از جمله تخلفات سرعت و سبقت، توقف نکردن برای نماز، نقص فنی خودرو، استفاده از تلفن همراه، خستگی و خوابآلودگی از جمله تخلفات رایجی است که در این سامانه پیشبینی شده؛ همچنین تقدیر از راننده خوب نیز مورد هفتم درج شده در این لوگو است.رئیس پلیس راه این 7 مورد را از جمله مواردی دانست که در زمره تخلفات عمومی جای دارند.وی گفت: مردم میتوانند مواردی از این جمله یا موارد دیگری را که در اینجا ذکر نشده با توجه به شیوهنامه درج شده به پلیس پیامک بزنند بدون اینکه نیازی باشد به راننده تذکر بدهد و راننده متوجه شود که در ادامه این پیامک توسط پلیس و تیمهای گشتی کنترل شده و راننده متخلف و وسیله نقلیه آن در ایستگاه بعدی متوقف و بررسی میشوند و در نهایت نتایج بررسی توسط پیامک به مسافر اطلاع داده میشود.رئیس پلیس راه به مردم متذکر شد که پلیس در کوتاهترین زمان ممکن پیامک را دریافت کرده و آن را کنترل خواهد کرد.سرهنگ حمیدی در مورد نوع مجازات برای رانندگان متخلف اظهار داشت: به تناسب نوع تخلف و جرمی که راننده متخلف مرتکب می شود در قالب آییننامه و کمیسیون ماده 11 برای رانندگان و ماده 12 برای شرکتها، نوع مجازات از تذکر، توبیخ، جرایم نقدی و مجازاتها گرفته تا تعلیق، ابطال دفترچه یا ابطال مجوز فعالیت شرکتها متفاوت است.وی در مورد تخلفات رانندگان ناوگان حملونقل عمومی قبل از ورود به جاده، بیان داشت: مسافران میتوانند هر گونه مشکلات راننده یا نقص فنی خودرو و مواردی از این قبیل را مستقیماً به مدیر فنی شرکت در پایانه، مدیر مسئول پایانه و مدیر شرکت اطلاع دهد و اگر این افراد به موارد توجه نکرده یا شرایط طوری بود که مسافر نتوانست این موارد را اعلام کند میتوانند بعداً با سازمان حملونقل عمومی یا سازمان پایانهها و پلیس راه مکاتبه کرده و گزارش خود را با مستندات اعلام کنند که این موارد در کمیسیونهای مربوطه - کمیسیون ماده 11 برای رانندهها و کمیسیون ماده 12 برای پایانه و تخلفات شرکتها - بررسی شده که برگزاری این کمیسیونها به صورت روتین و روزانه در حال انجام بوده و با توجه به هماهنگی دستگاه قضا با شرکتهای متخلف برخورد میشود.
انتهای پیام/