صعود 2 ‌‌پله‌ای شطرنج ایران در جهان

تیم شطرنج ایران در جدید‌ترین ریتینگ جهانی با 2 پله صعود در جایگاه چهل وچهارم دنیا ایستاد.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ایران در فهرست ریتینگ اول ماه اگوست میلادی که امروز منتشر شد با افزایش میانگین ریتینگ 10 بازیکن برتر از دوهزار 473 به دوهزار 492 از رده ۴۶جهان به رده ۴۴ صعود کرد و همچنین در آسیا از رده هفتم به ششم آمد. 

در فهرست آقایان استاد بزرگ احسان قائم مقامی با افزایش ۳۹ واحد به  درجه دوهزار و 609 رسید و مجدداً موفق شد از مرز دوهزار و 600 عبور کند استاد بزرگ الشن مرادی ابدی نیز ریتینگ خود را افزایش داد و به درجه دوهزار 587 دست یافت. استاد بزرگ پویا ایدنی نیز همچنان سیر صعودی خود را ادامه داد و با درجه دوهزار 568 با اختلاف زیاد رده سوم خویش را تثبیت کرد.

استاد بزرگ پوریا درینی نیز که با قهرمانی در مسابقات جام سرداران ارومیه به روزهای طلایی خود بازگشته است با درجه دوهزار و 501 دیگر شطرنجباز ایرانی است که بالاتر از مرز دوهزار و 500 قرار گرفته است. رتبه های پنجم و ششم نیز در اختیار استادان بین المللی محمد امین طباطبایی دوهزار و 458 و امیر رضاپور رمضانعلی دوهزار 453  است.

در قسمت بانوان صدر جدول استاد بین اللمللی سارا سادات خادم الشریعه بدون بازی در درجه دوهزارو 412  باقی ماند اما استاد بزرگ بانوان آتوسا پورکاشیان که فصلی بسیار فعال را با ۲۷ بازی پشت سر گذاشته و هر چند در اولین مسابقه ۱۶ واحد بر ریتینگ خود افزود ولی در دو مسابقه بعدی تعداد زیادی ریتینگ از دست داد و به ریتینگ دوهزار و 341 نزول کرد.

استاد بین المللی بانوان میترا حجازی پور با درجه دوهزار و 321 در رده سوم استاد بزرگ شادی پریدر هر چند غیر فعال با درجه دوهزار و 250 در رده چهارم و استاد بین المللی بانوان غزل حکیم فرد با درجه دوهزار و 219 در رده پنجم قرار دارند.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار