همدان؛

کاهش 17درصدی ذخیره آب سد اکباتان همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان ذخیره سد اکباتان همدان ذخیره سد اکباتان همدان را بیش از ۱۱ میلیون مترمکعب دانست وافزود: ذخیره آب سد اکباتان 17 درصد کاهش یافت.

کاهش 17درصدی ذخیره آب سد اکباتان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  از همدان؛ مرتضی عزالدین با بیان اینکه در حال حاضر 33 درصد از حجم ذخیره سد اکباتان پر شده است، افزود: سال گذشته 14 میلیون و 900هزار مترمکعب آب پشت سد اکباتان ذخیره شده بود.

‎ عزالدین با اعلام اینکه در حال حاضر سد اکباتان همدان ورودی آب ندارد، عنوان کرد: هم‎اکنون هزار لیتر در ثانیه برای شرب و 400 لیتر در ثانیه برای کشاورزی از سد اکباتان خارج می شود.‎ 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با بیان اینکه از ابتدای سال آبی 93-94 تاکنون 19 میلیون مترمکعب آب از سد اکباتان برای شرب خارج شده است، تصریح کرد: این در حالی است که سال گذشته 14 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب برای شرب برداشت شده بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام اینکه برداشت آب از سد اکباتان برای شربدرمقایسه با گذشته 27 درصد افزایش داشته است، تاکید کرد: کاهش سطح منابع آب زیرزمینی سبب شده تا برداشت آب از سد اکباتان افزایش یابد.

‎ عزالدین وضعیت منابع آبی همدان را مطلوب ندانست و گفت: متاسفانه بخش قابل توجهی از مردم استان همدان تنش آبی موجود در استان را درک نکرده و براساس گذشته آب مصرف می کنند.‎


وی تاکیدکرد: اقداماتی درراستای فرهنگ سازی درحوزه صرفه جویی شکل گرفته است ؛اما هنوزنتوانسته درکاهش مصرف آن گونه که انتظارمی رود موثرباشد.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: همدان ، کاهش ، ذخیره ، سد ، اکباتان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.