همدان؛

نایب قهرمانی همدان در مسابقات بسکتبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کشور

مسابقات بسکتبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کشور در همدان با قهرمانی تیم تهران و نائب قهرمانی تیم همدان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مسابقات بسکتبال دسته یک دختران دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور هفت تیم همدان، مازندران، البرز، آذربایجان شرقی، تهران، کرمان، فارس و خراسان رضوی در همدان با کسب مقام دوم برای دختران بسکتبالیست میزبان همراه شد.

در این رقابت‌ها قرار بود هشت تیم همدان، مازندران، البرز، آذربایجان شرقی، تهران، کرمان، فارس و خراسان رضوی حضور داشته باشند که تیم کرمان به دلایلی نتوانست در همدان حضور یابد.

تیم‌های حاضر در دو گروه تقسیم‌بندی شده که در گروه «الف» تیم‌های آذربایجان شرقی، تهران، مازندران و خراسان رضوی و در گروه «ب» تیم همدان به همراه البرز و فارس، به صورت دوره‌ای با هم به رقابت پرداختند.

در پایان مرحله گروهی سرانجام چهار تیم خراسان رضوی، تهران، فارس و همدان میزبان به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند و امروز به صورت ضربدری با هم مسابقه دادند تا چهره تیم‌های فینالیست مشخص شود.

پیش از بازی فینال چهره تیم سوم این رقابت‌ها از بین فارس و خراسان رضوی مشخص شد و دختران بسکتبالیست مشهدی در جایگاه سوم قرار گرفتند.

دیدار پایانی و مهیج این مسابقات جدال همدانی و تهرانی بود که در نهایت پایتخت‌نشینان که از بازیکنان سطوح بالا و شاغل در سوپر کشور سود می‌بردند عنوان نخست این رقابت‌ها را از آن خود کردند.

در این بازی نزدیکی و حساسیت به گونه‌ای بالا بود که تیم قهرمان تهران در کوارترهای اول و سوم و با حساب 15 بر 13 و 16 بر 14موفق به برتری شد و در مقابل تیم میزبان در کوارتر دوم 18 بر 16 پیروز شد و در تایم پایانی بازی هر دو تیم به تساوی 26 رسیدند.

مریم حیدری از تیم همدان موفق شد به تنهایی و یک تنه 35 امتیاز این مسابقه را برای تیمش به ارمغان بیاورد و در طرف دیگر مهسا تقی‌زاده با 24 امتیاز درخشش خوبی برای تمیش داشت.

در نهایت تیم تهران تنها با دو اختلاف امتیازی با حساب 73 بر 71 به برتری رسید تا کاپ قهرمانی از همدان به تهران برود.

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی همدان را در این پیکار مریم حیدری، عفت لطفی‌تابنده، مایا حاتم، سهیلا عزیزی، شیما علیرضایی، صبا چهل‌امیران، مسها دایلر، زهرا لطیفی، حمیده عبدلی، فائزه جواهری، شیما برجیان، زهرا زارعین به مربیگری فاطمه باقریان فاضل و سرپرستی آناهیتا احمدی تشکیل داده‌اند. 

تیم منتخب دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران را بهاره ابوطالب‌پور، سمانه ثابت‌زاده، مهسا تقی‌زاده، شکیبا کائید، سحزناز جاهد،طناز رضایی،سمیه ثابت‌زاده، مونا عزیزانَ، رها زمانی، سحر نجفی و شادی عیدلوند تشکیل می‌دهند که به مربیگری فرانک طیاری و سرپرستی طاهره حسینی در این بازی‌ها حضور دارند.

مسابقات بسکتبال قهرمانی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد با حضور قهرمانان واحدهای دانشگاهی استان‌های مختلف کشور در قالب دو دسته از سوم تا 16 مردادماه در مجموعه ورزشی امام علی(ع) برگزار می‌شود.

مسابقات دسته یک از سوم تا هشتم مردادماه با شرکت هفت تیم و مسابقات دسته دوم در یک گروه دیگر با حضور 12 تیم از 10 تا 16 مرداد برگزار می‌شود تا چهره قهرمان و تیم‌های صعود و سقوط کرده به دسته بالاتر و پایین‌تر شناخته شود.

پرونده مسابقات دسته اول با قهرمانی تیم تهران و سقوط دو تیم آذربایجان شرقی و کرمان به دسته دوم بسته و رقابت‌های دسته دوم از روز شنبه 10 مرداد با ورود تیم‌ها آغاز و رقابت‌های آن روز یکشنبه استارت خواهد شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.