همدان؛

وضعیت نامطلوب بیماری تب مالت در غرب و شمال غرب کشور

افزایش روند ابتلا به بیماری بروسلوز به خاطر کمبود واکسن، عدم‌کیفیت مناسب واکسن و عدم به موقع واکسن مربوط است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از همدان؛ گویا در سومین همایش منطقه‌ای بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان(تب مالت_ آنفلوانزا) در همدان با بیان اینکه تب مالت یک بیماری مزمن، موذی و پیچیده است، اظهار کرد: کنترل این بیماری پیچیده، سخت، پرهزینه و مشکل است.
وی با طرح این موضوع که اگر فکر می‌کنیم بیماری بروسلوز را با واکسن می‌توان تحت کنترل درآورد راه را اشتباه رفته‌ایم، تصریح کرد: برای کنترل این بیماری باید همه ساختارها فراهم شود.

وی عنوان کرد: همیشه در تولید واکسن مشکل داشتیم چراکه واکسن فراگیر نبود و همواره کمتر از نیاز کشور بوده است.

گویا به عدم حمایت از کشتارگاه‌های صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: عدم‌حمایت از کشتارگاه‌های صنعتی سلامت انسان را فدای کسب درآمد میکند
وی ادامه داد: ضعف آموزش شهروندان خصوصا در مناطق روستایی و عشایری یکی دیگر از مشکلات در بحث افزایش روند بیماری است چراکه هنوز فرهنگ نگهداری دام‌ها تغییر نکرده و به روش سنتی انجام می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اضافه کرد: بهسازی آغول در روستاها  در کنترل بیماری بسیار تاثیرگذار است و در زمینه آموزش‌ها نگهداری دام‌ها خصوصا در منطقه غرب بسیار عقب هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نظارت جدی بر محصولات لبنی در کنترل بیماری موثر است، تصریح کرد: برای کنترل بیماری باید به سمت استفاده بیشتر از لبنیات پاستوریزه حرکت کنیم.

گویا با بیان اینکه افرادی که لبنیات سنتی را تبلیغ می‌کنند به مردم خیانت می‌کنند، از تشکیل دبیرخانه مقابله با بیماری بروسلوز در استان همدان حمایت کرد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: همدان ، غرب ، بیماری ، نامطلوب ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.