رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا گفت: شناخت ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی یکی از عوامل مهم ناکامی مجرمان در فضای سایبری است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛با پیشرفت تكنولوژی و ظهور اینترنت و ابزارهای نوین در جهان مجرمان نیز خود را با ابزارهای و تجهیزات فضای مجازی مجهز كرده و با این ابزارها از مردم كلاهبرداری و سوءاستفاده می نمایند.

وی ضمن بیان برخی توصیه‌ها در خصوص سایت های کلاهبردار اظهار داشت: کاربران در دنیای مجازی می‌توانند خود را با شخصیت‌ها و اسامی گوناگون و غیرواقعی معرفی کنند و در شبکه های اجتماعی ،چت‌روم‌ها، سایت‌ها و … فعالیت کنند پس هرگز به افراد در دنیای مجازی اعتماد نکنید؛ زیرا این امکان وجود دارد که با هویت دروغین خود را به شما معرفی کرده باشند.

هرگز به ایمیل‌هایی با عناوین، شرکت در قرعه کشی، برنده شدن در مزایده یا مسابقه، خرید اقلام کم یاب، انواع کمک های مالی، مشارکت در سودهای معاملاتی مختلف و … اطمینان نکرده و هیچ مبلغی را به حساب اشخاص خارج از کشور واریز نکنید.

در این طرفند کلاهبرداران معمولاً از یک الگوی مشابه پیروی می کنند که تماس اولیه از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی انجام می شود و ابتدا از قربانیان خواسته می شود از طریق ایمیل، تلفن، فاکس و … به این تماس پاسخ دهند و بعد از اینکه در اولین گام طعمه به دام شکارچیان افتاد، آنان سعی می کنند اعتماد قربانی را جلب کرده و در انتها به بهانه ای از او در خواست پول می کنند ؛پس همیشه در هنگام روبرو شدن با موضوعاتی از این قبیل شباهت الگوهای کلاهبرداری اینترنتی را مدنظر قرار داده تا در دام  ترفندهای آنها قرار نگیرید.

منبع: پلیس فتا

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار