77 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار برای تامین آب آشامیدنی روستاهای خوزستان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛  مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان امروز با اعلام  بحرانی بودن وضع آبی خوزستان بویژه آب شرب در روستاهای این استان افزود: به علت سهم کم استان از میزان اعتبارات  استاندارخوزستان در حال مکاتبه برای افزایش سهم استان است.

هاشم بالدی با بیان اینکه 30 درصد روستاهای کشور در خوزستان قرار دارند، گفت: بیشترین مشکل در روستاهای واقع در پایین دست حوضه کرخه و جراحی همچون شهرستان حمیدیه، دشت آزادگان، شادگان، هندیجان و هویزه بوجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای شهرستان اهواز مانند بخش غیزانیه نیز با مشکل شدید آب شرب روبه رو هستند افزود: با شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان هماهنگی لازم برای اولویت بندی روستاها برای بهبود وضع آب آشامیدنی  انجام شده است. 

وی  یکی دیگر از مشکلات روستاهای خوزستان را پراکندگی زیاد و گستردگی این استان دانست و گفت: روستاهای شهرستان اندیکا در شمال خوزستان به دلیل پراکندگی زیاد نیز با مشکل در تامین آب شرب روبه رو هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان همچنین از اختصاص 77 میلیارد ریال برای آب آشامیدنی  شهرهای خوزستان از محل مدیریت بحران کشور خبر داد و گفت: این اعتبار برای بهبود شبکه های شهری و طرح  های نیمه تمام در شهرهای بحرانی استان صرف می شود.

خوزستان حدود چهار هزار و 500 روستا دارد که چهار هزار و 15 روستا شامل 243 هزار و 82 خانوار با جمعیت یک میلیون و 328 هزار و 771 نفر زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان قرار دارند.

 از این میزان  هزار و 88 روستا با جمعیت 10 هزار و 326 خانوار فاقد آب آشامیدنی سالم هستند و از این تعداد 361 روستا با تانکر آبرسانی می شوند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.