بیرجند؛

هزینه کرد 220 میلیارد ریالی سد سیاهوی خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: تاکنون برای اجرای این طرح ملی در شهرستان سربیشه ، 220 میلیارد ریال هزینه شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ امامی افزود : برای تکمیل بدنه و تجهیزات این سد 150میلیارد ریال دیگر نیاز است که در صورت اختصاص به موقع آن ، سد سیاهوی سربیشه در کمتر از یک سال آینده به بهره برداری می رسد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه آورد سالانه سد سیاهو ، حدود 10.2 میلیون متر مکعب است ، تصریح کرد:این سد از نوع خاکی با هسته رسی با ارتفاع 32 متر از بستر رودخانه ، طول 352 و عرض تاج 9 متر است که حجمی برابر 17.4 میلیون متر مکعب آب را در خود جای می دهد .

امامی با اشاره به خشکسالی های اخیر و مشکلات تأمین آب در شهر بیرجند گفت: تلاش می شود تا با جلب نظر وزارت نیرو ، پس از بهره برداری این سد ، از آب ذخیره آن علاوه بر استفاده در بخش کشاورزی سربیشه ، برای تأمین بخشی از آب شهر بیرجند نیز در میان مدت بهره برداری شود .

سد سیاهو سربیشه با هدف جلوگیری از خروج آب از کشور در مرز افغانستان ، کنترل سیلابهای فصلی و ذخیره سازی و تنظیم حدود 4.6 میلیون متر مکعب رواناب برای آبیاری حدود 500 هکتار از اراضی کشاورزی ، بر روی رودخانه سیاهوی سربیشه از سال 85 در دست اجرا است.

انتهای پیام /گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.