معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره‌کل زندان‌های خراسان جنوبی از برگزاری ۲۱ دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۸۰ زندانی در این دوره ها در حال فراگیری مهارت هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ هاشمی افزود: در سال گذشته نیز ۸۵ دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای استان در زندان ها برگزار شد که هزار و ۵۰۰ نفر در این دوره ها شرکت کردند که  از این تعداد هزار و ۳۶۰ نفر در آزمون شرکت و یک‌هزار نفر موفق به اخذ گواهینامه مهارت شدند.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره‌کل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به آموزش سه هزار و ۳۷ نفر از زندانیان در قسمت حرفه‌آموزی طی سال گذشته، گفت: از این تعداد دو هزار و ۲۵۴ نفر در آزمون‌های نهایی شرکت کردند.

وی ادامه داد: در سال جاری ۲۲۵ زندانی بومی استان آزاد شدند که باید با ارائه تسهیلات کم‌بهره آنها را مورد حمایت جدی قرار داد.

به گفته وی در حال حاضر ۵۴ درصد زندانیان خراسان جنوبی غیربومی هستند.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره‌کل زندان‌های خراسان جنوبی بر توجه ویژه به زندانیان پس از آزادی تاکید کرد و یادآور شد: در همین راستا فراهم کردن زمینه‌های اشتغال زندانیان در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

هاشمی با بیان اینکه زندانیان بعد از ترخیص فاقد اشتغال بوده و مورد حمایت قرار نمی‌گیرند، تصریح کرد: به همین دلیل ۳۶ درصد زندانیان به زندان باز می گردند که این امر باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

وی میانگین آمار سه ماهه اشتغال مولد زندانهای استان را ۶۸۶ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد چهار نفر در کارگاههای صنعتی و نیمه صنعتی، ۱۱۷ نفر در بخش کشاورزی و دامپروری، ۲۲۱ نفر در کارگاههای صنایع دستی، ۱۳ نفر در امورات ساختمانی و عمرانی، ۱۸۴ نفر در بخش خدمات درآمدزا و ۱۴۷ نفر نیز جهت اشتغال به شرکتهای طرف قرارداد با بنیاد تعاون اعزام می شوند.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره‌کل زندان‌های خراسان جنوبی افزود: میانگین آمار اشتغال غیر مولد زندانهای استان ۸۵۷ نفر بوده که از این تعداد ۷۷۱ نفر شامل نیروهای خدماتی هستند که در قسمتهای مختلف زندان مشغول به کار هستند و تعداد ۸۶ نفر نیز در کارهای صنایع دستی درون بندها مشغول شده اند.

انتهای پیام /گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.