معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح پلیس افتخاری در آذربایجان غربی کاهش وقوع سرقت را به دنبال داشته است

کاهش سرقت در آذربایجان غربی با اجرای طرح پلیس افتخاریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ علی قهرمان اظهار داشت: اگر امروز کاهش وقوع سرقت و به دست آمدن توفیق‌های مختلف در سایر زمینه‌ها را شاهد هستیم، مرهون استفاده از ظرفیت نهفته در بین پلیس‌های افتخاری می‌باشیم.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 400 نفر به عنوان پلیس افتخاری فرآیند آموزش خود را پشت‌سر گذاشته‌اند، اضافه کرد: واحدهای تخصصی فرماندهی انتظامی استان از این ظرفیت عظیم در حال استفاده هستند.

قهرمان با بیان اینکه پلیس‌های افتخاری باید در کاهش یافتن آسیب‌های اجتماعی به ایفای نقش بپردازند، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر می‌باشد، به طوری که درصد بالایی از زندانیان مرتبط با مواد مخدر بوده، خودشان معتاد هستند یا به دلیل ارتکاب جرایم مرتبط با مواد افیونی در بند گرفتار شده‌اند.

وی با اظهار به اینکه بالای 70 درصد سارقان سابقه اعتیاد دارند، اضافه کرد: اعتیاد یکی از آسیب‌های شاخص در استان ما به شمار می‌رود، که باید برای عبور از این وضعیت همکاری اقشار مختلف مردم را جلب کنیم.

وی با اشاره به استفاده از مشاور افتخاری در مجموعه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: هم اکنون 12 نفر در کلانتری‌های سطح استان به عنوان مشاور مشغول فعالیت بوده، به طور رایگان و کاملا داوطلبانه در خدمت اقشار مختلف مردم هستند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اظهار به اینکه افراد مورد اشاره مراحل مورد نیاز را پشت‌سر گذاشته و به دنبال تایید صلاحیت همکاری‌شان با این مجموعه آغاز کرده‌اند، افزود: از طرفیت‌های نهفته بین مردم برای رفع معضل‌‌ها و آسیب‌های اجتماعی باید استفاده حداکثری به عمل آورد.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه نخست سال 1394 حدود 5 هزار و 597 نفر از خدمات مشاوره‌ای این مجموعه بهره‌مند شده‌اند، اضافه کرد: از این رهگذر برای رفع مشکلات موجود در جامعه و بین اعضای خانواد‌ه‌ها به طور مستمر استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.