تبریز؛

علاقمندی و عشق ورزی به مقام معظم رهبری در کشور ایران خلاصه نشده است

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: علاقمندی و عشق ورزی به مقام معظم رهبری در این کشور خلاصه نشده و به فراسوی مرزها حتی تا قلب دشمن رخنه کرده و در همه جای دنیا حتی افراد غیرمسلمانی که زیر سلطه ظلم و ستم ستمکاران قرار گرفته اند، چشم امیدشان به مقام معظم رهبری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در همایش گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریزافزود: عشق و علاقه بین مردم و رهبری دو سویه است و برخلاف اینکه گذشت زمان همه چیز را کهنه می کند با گذشت 26 سال این علاقه و محبت روز به روز زیادتر و دامنه و شعاع آن افزایش می یابد.

 حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی افزود: خاطره دل انگیز آن سفر و استقبال بی نظیر تمامی اقشار جامعه را هنوز به یاد دارم که نشان از علاقمندی، وفاداری و عشق و محبت ناگسستنی مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری بود.

وی ادامه داد: علاقمندی و عشق ورزی به مقام معظم رهبری در این کشور خلاصه نشده و به فراسوی مرزها حتی تا قلب دشمن رخنه کرده و در همه جای دنیا حتی افراد غیرمسلمانی که زیر سلطه ظلم و ستم ستمکاران قرار گرفته اند، چشم امیدشان به مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: برانداختن حکومت کثیف پهلوی که ابرقدرت های جهان از آن پشتیبانی می کردند کارآسانی نبود، اما امام خمینی (ره) توانستند حکومت اراذل بر افاضل را برانداخته و حکومت اسلامی تشکیل دهند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: برادران و خواهران باید دقت کرد امروزه بزرگترین معروف، حمایت و پشتیبانی از این حکومت اسلامی است و بدترین منکر مخالفت با آن است.

وی ادامه داد: خطاب من به روحانیون و دانشگاهیان این است؛ دانشگاه یعنی خانه دانش و چشم و چراغ ملت و بر این اساس باید در کنار علم آموزی، جلسات امام شناسی نیز برگزار شود.

حجت الاسلام گلپایگانی با اشاره به کشتار ظالمانه مردم یمن توسط سلاح هایی که رژیم آل سعود از اسراییل خریداری کرده، افزود: حکومت فاسد عربستان بزرگترین خدمت را به اسراییل کرده و اکنون که همه حواس ها به سمت یمن و داعش جلب شده ،رژیم صهیونیستی جشن گرفته است، زیرا هیچ کس کاری به اشغالگری های آن در فلسطین ندارد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: برادرانی که خطابه و تریبون در دست دارند وظیفه شرعی شان است تا جنایات آمریکایی ها و صهیونیست ها را به مردم بازگوکنند و سکوت در این مورد جایز نیست.

وی اظهار کرد: برگزاری همایش و بزرگداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان شرقی کار بسیار خوبی است تا خاطره ها زنده شود و نسل جدید با آنچه که اتفاق افتاده بیش از پیش آشنا شوند و آگاهی یابند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به تجلیل و قدردانی از زحمات نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این همایش، افزود: سال هاست که آیت الله مجتهد شبستری را می شناسمف در این مدت از وی جز خط اسلام و خط ولایت، صراط مستقیم، تبلیغ دین و وقف خود به اسلام چیز دیگری مشاهده نکردم.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی افزود: افتخار می کنم تا پیام و سلام شخص مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای را به شما می رسانم و سلام مردم پرشور و ولایی آذربایجان را به محضر ایشان خواهم رساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری هم نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری ماهانه جلسات کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان با موضوع جلسه بررسی شرایط تداوم رهبری، گفت: شرایط تداوم رهبری در وجود رهبر معظم انقلاب روز به روز تجلی بیشتری می یابد.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در ادامه افزود : در طول چهار دوره ایی که عضو این کمیسیون هستم، روز به روز بیشتر به صفات مدیریت، مدبریت، عالم به زمان بودن، شجاعت و عدالت که در وجود ایشان است پی می بریم.

وی با بیان اینکه تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب بر هیچ کسی پوشیده نیست، ادامه داد : مدیریت بی نظیر ایشان در بحران های داخلی از قتل های زنجیره ای و حوادث کوی دانشگاه گرفته تا فتنه 88 و در بحران هایی که توسط بیگانگان ایجاد می شد، موجب ثبات و نجات کشور از توطئه ها شده است.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: با تدابیر داهیانه رهبری، نظام اسلامی نه تنها هرگز متزلزل نشد، بلکه ثبات بیشتری پیدا کرد و امیدواریم قاطبه ملت، قدردان این نعمت الهی باشند و از دستورات و رهنمودهای ایشان تبعیت کامل کنند.

وی گفت: اصل ولایت فقیه اصلی مترقی بوده که متاسفانه قبل از انقلاب اسلامی مهجور مانده بود ولی به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی به منصه ظهور رسید و برکات فراوانی برای کشور ما به همراه آورد.

وی با اشاره به علاقه مقام معظم رهبری به خطه آذربایجان، افزود: آذربایجان علاوه بر اینکه محل اقامت پدر و اجداد رهبر معظم انقلاب بوده، به خاطر سوابق درخشان این خطه در تاریخ انقلاب و حضور همیشه در صحنه مردمانش، همواره مورد تمجید رهبری قرار گرفته و سالانه در 29 بهمن ماه با مردم این دیار تجدید دیدار می کنند.

رییس دانشگاه تبریز نیز در این آیین با تاکید بر اینکه تمامی شرکت کنندگان در این مراسم به نوعی برای ابراز مراتب ارادت قلبی و صمیمانه خود به خدمت مقام معظم رهبری در این مکان حضور یافته اند، تصریح کرد: از اهداف اصلی برگزاری این همایش تبیین اهمیت، آثار و برکات سفر مقام معظم رهبری است، که باید این امر برای نسل امروز و فردا با برگزاری چنین برنامه های تبیین و تدوین شود.

دکتر محمدرضا پورمحمدی، در ادامه با بیان اینکه استقلال، امنیت و قدرت ایران اسلامی و همچنین عزت جهان اسلام و حاکمیت دینی از برکات وجود مقام معظم رهبری است، یادآور شد: در حال حاضر تمامی توطئه دشمنان اسلام با مدیریت هوشمندانه و با صلابت رهبری خنثی شده است.

وی، همچنین با اشاره به ظرفیت های این دانشگاه در عرصه های مختلف گفت: دانشگاه تبریز از نظر قدمت، بعد از دانشگاه تهران دومین دانشگاه کشور است، بطوریکه این دانشگاه در طول تاریخ نقش آفرینی های بی نظیری در تمامی عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته و می توان گفت تأثیر گذارترین دانشگاه کشور است.

رییس دانشگاه تبریز، خاطر نشان کرد: این دانشگاه آغازگر انقلاب فرهنگی در کشور بوده و همچنین اولین شهید به نام محمد تجلا در قیام 29 بهمن تبریز از دانشگاه تبریز تقدیم انقلاب شده است.

به گفته وی، دانشگاه تبریز شهید باکری را تقدیم این انقلاب کرده است و همچنین در بیست وهفت دی ماه سال 1365 در پی بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز توسط هواپیماهای عراقی، 22 تن از دانشجویان که در حال انجام دادن اقدامات پشتیبانی برای رزمندگان دفاع مقدس بودند، به شهادت رسیدند و این عمل به نوعی حرکت در راستای دین محوری، ولایت مداری و جهان بینی اسلامی این دانشگاه را نشان می دهد.

رییس ستاد برگزاری همایش گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) به آذربایجان شرقی نیز گفت: پنج مرداد روز تجلی عشق و ارادت و پیوند مستحکم و ناگسستنی مردم آذربایجان با ولایت است.

حجت الاسلام حسن کاملی فر با بیان اینکه ولایت فقیه ، ولایتی است که ضامن استقلال کشور و رمز عبور از بحران ها و فتنه هاست، افزود: گرامیداشت این روز و برگزاری همایش ، تجدید میثاقی با مقام معظم رهبری است.

وی گفت: با گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی رویکرد دشمنان از تهدید به سمت مذاکره و توافق تغییر یافته و این امر را مدیون تدابیر داهیانه ولایت فقیه هستیم.

وی اظهار کرد: براساس آموزه های مکتب حیات بخش تشیع، تجلیل و تکریم از ولی فقیه تجلیل و تکریم از امام زمان (عج) است.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا در خصوص برکات وجود آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: ایشان از خاندان پر قدمت علم و تقوا و از چهره های ثابت قدم در مسیر ولایت و انقلاب اسلامی است که خود را وقف اسلام، حوزه های علمیه و موفقیت نظام جمهوری اسلامی کرده و در زمان حوادث مهم و بحران های فتنه گونه ، همت گماشته و سخنرانی تاریخی وی در هشت دی ماه سال 88 در تبریز منجر به قوت گرفتن حماسه 9 دی ماه در سراسر کشور شد که نشان از روشنفکری آیت الله مجتهد شبستری است.

دکتر سهراب صلاحی، رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور از دیگر سخنران آیین افتتاحیه این مراسم بود که در خصوص شاخصه ها و مولفه های مدیریتی مقام معظم رهبری در مدیریت بحران های منطقه و جهان به سخنرانی پرداخت.

یادآور می شود: همچنین در حاشیه این همایش ضمن تجلیل از خدمات و زحمات آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی از کتاب های ایشان با عناوین ولایت فقیه، سبک زندگی، تفسیر سوره حمد و اخلاص و مجموعه خطبه های تدوین شده، رونمایی شد. 

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.