تبریز؛

آسفالت 41 درصد راههای روستایی در شهرستان اهر

بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر گفت: 41 درصد راههای روستایی در شهرستان اهر آسفالت شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان مهدی نعمتی، گفت: از بین 207 روستای شهرستان اهر، 41 درصد راههای روستایی دارای راه آسفالته، 22 درصد دارای راه شن ریزی شده و 37 درصد دیگر از راه دسترسی مطلوب برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اهر هم اکنون نزدیک به 385 کیلومتر راه آسفالته روستایی دارد افزود: در سال های قبل با مشکلاتی مواجه بودیم ولی در 3 سال اخیر با مشارکت اهالی محترم، شریف و زحمتکش روستاها کارهای زیادی انجام شده است بدین ترتیب اگر روستاهای که آماده شده اند آسفالت شوند تعداد آنها به 107 روستا خواهد رسید که امیدواریم با تزریق اعتبار در سال جاری این تعداد بازهم افزایش یابد.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر گفت: تاکنون راه 85 روستای شهرستان اهر آسفالت ریزی شده و 22 روستای دیگر نیز از جمله زرگر، سرقین، زگلیک علیا، زگلیک سفلی، ون آباد، لیملو و ... شن ریزی شده و آماده آسفالت می باشند.

وی با اشاره به اینکه راه 45 روستای شهرستان اهر در سال گذشته شن ریزی و آماده آسفالت شده اند افزود: راه روستاهای دیزه چاللی، قره گوزلی، لیملو، زگلیک علیا، زگلیک سفلی، کوسالار و سامبران به تازگی آسفالت ریزی شده و عملیات اجرایی روستاهای باقیمانده نیز به سرعت ادامه دارد.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر در ارتباط با طرح هادی در روستاهای شهرستان اهر نیز گفت: در 5 روستای شهرستان اهر طرح هادی در حال اجراست که در روستای کردلر به مرحل پایانی خود رسیده و در روستاهای ریحان، نقدوز، آلمان قدیم، نقاره کوب جدید با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در دوره زمانی سال های 91 تا 92 به خاطر زلزله ارسباران به غیر از طرح های اضطراری هیچکدام از طرح های هادی روستایی در شهرستان اهر اجرا نشده است افزود: بعد از بازسازی مناطق زلزله زده این طرح در قالب طرح های اضطراری در روستاهای یایجلو، وردین، دغلیان علیا، دغلیان سفلی، دپیق، دامن آباد و ملالار انجام شده است.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان اهر با اشاره به اینکه بر همین اساس در مجموع ساکنان 12 روستای شهرستان اهر از طرح هادی برخوردار شده اند گفت: پیش بینی اعتبار احداث پل ارتباطی روستای چولقشلاقی از حوزه حوادث، انجام مطالعه اجرای طرح هادی روستاهای اورنگ و سراجلو از دیگر اقداماتی هستند که به دلیل عدم اختصاص عملیات اجرایی صورت نمی گیرد.

نعمتی با بیان اینکه در شهرستان اهر تاکنون در 33 روستا طرح هادی اجرا و به اتمام رسیده است گفت: کلیه پروژه ها اعم از پل سازی و اجرای طرح هادی با مشارکت بنیاد مسکن نقلاب اسلامی، اداره راه و شهرسازی و اهالی روستاهای شهرستان اهر انجام می شود و با توجه به اینکه این نهادها همواره با ارایه خدمات در صدد محرومیت زدایی از چهره مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان هستند، این پروژه ها در صورت تخصیص اعتبارات لازم شتاب بیشتری خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.