امام جمعه مشهدمقدس؛

راهکار مقابله با معضلات فرهنگی داشتن پدافند فرهنگی است

راهکار مقابله با معضلات فرهنگی داشتن پدافند فرهنگی است که نیازمند مدیریت فرهنگی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آیت الله سیداحمد علم الهدی در همایش بزرگداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان شرقی در تبریز با بیان اینکه دیدار پربرکت رهبر معظم انقلاب از استان انقلاب خیز و شهر مردآفرین تبریز بسیار مبارک است، اظهار کرد: تجلی ولایت رهبری در آذربایجان‌شرقی با دستان آیت الله شبستری محقق شده، لذا قدردانی از این نعمت بسیار با اهمیت است.

وی ادامه داد: به تعبیر قرآن ذات مقدس پروردگار در برابر رسالت، بر مومنین منت می‌گذارد، سوژه‌ی هدفی منت‌گذاری پرودگار انسانیت نیست، بلکه قشر خاصی از بشر یعنی مومنین هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دلسوزان فرهنگی کشور به تندرو عنوان می‌شوند و این خطرناک است.

امام جمعه مشهد با اشاره به نعمت تشریعی خداوند بر بشر، ابراز کرد: انسانی که در برابر نعمت رسالت بهره‌برداری صحیح نکند و مخالفت کند، شقاوت خود را افزوده و معنی ندارد که این نعمت برای آن انسان منت گذاشته شود.

وی تصریح کرد: تداوم مدیریت پیامبر نقطه انفکاک بین اندیشه‌های جامعه اسلامی می‌باشد، مدیریت اجتماعی پیامبر در خط امامت است و در دوران غیبت امامت هم این مدیریت با رهبری فقیه شجاع جامع الشرایط قابل تداوم است.

آیت الله علم الهدی جریان‌های لیبرال دموکراتی را که ادعای مسلمانی دارند کافر دانست و گفت: فرهنگ‌سازی در جامعه مدیریت می‌خواهد، در کشور 830 نماز جمعه برگزار شده و نهی از منکر می‌شود اما چرا مفاسد جامعه روزافزون است؟ مشکل در مدیریت فرهنگی است.

وی عنوان کرد: در جامعه‌ای که پدافند فرهنگی نداشته باشیم چنین مشکلی بروز خواهد کرد، مدیران فرهنگی ما نیازی در ایجاد پدافند فرهنگی نمی‌بینند و بر همین اساس تمام مشکلات سیاسی و فرهنگی جامعه همه در زاویه پیدا کردن با رهبری است.

وی بیان کرد: وقتی اصل استکبارستیزی توسط امام مطرح شد و توسط رهبری راهبرد کلی و راهکار دقیق را ارائه میدهند، اما مدیران در خصوص این اصل زاویه درست میکنند پیداست که مشکل داشته باشیم. وقتی رهبری سیاست اقتصاد مقاومتی را ارائه میکنند اما عوامل دولتی هیچ عکس العمل میدانی از خود نشان نمیدهند قطعا دچار مشکل می‌شویم.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.