معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت:با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه که مبتنی بر توجه به تربیت بدنی و ورزشهای همگانی است، نگاه اولویت‌داری به این مهم انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، صبح امروز نشستی با حضور دکتر حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و همچنین رئیس فدراسیون ورزش مدارس پیرامون مسابقات ورزشی قهرمانی دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار شد. 

حمیدی در این نشست گفت: همکاری فدراسیون ورزشی مدارس از چهاردهم مرداد ماه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در مشهد آغاز خواهد شد. 

حمیدی همچنین خاطر نشان کرد: سعی داریم در حوزه تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزی پروژه‌ها و برنامه‌های مختلفی پیاده کنیم تا تحولی بنیادین در آموزش و پرورش حاصل شود و در این راستا چارچوب فعالیت‌ها مبتنی بر سند تحول است و موضوعاتی که هم‌راستا با این سند باشد صفر خواهد شد و در غیر اینصورت مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت. 

رویکردهای اصلی تربیت بدنی در برنامه ششم 
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: تمامی فعالیت‌های ما مبتنی بر شش اصل برنامه محوری، مدرسه محوری،فراگیری، اخلاق محوری، کیفیت محوری، مشارکت‌محوری و علوم تخصصی است و هرگونه فعالیت و برنامه در نظر گرفته شده تماما این شش اصل را مد نظر قرار می دهد.

جزئیاتی از برنامه های المپیاد ورزشی دانش‌آموز 
ارمیان رئیس فدراسیون ورزش مدارس جزئیاتی را در خصوص المپیادهای ورزشی دانش‌آموزی در سال جاری بیان کرد. 

وی در ادامه افزود: هر چند که در سال جدید مسابقات از لحاظ تعداد رشته‌های ورزشی کاهش پیدا کرده است اما از کیفیت بالایی برخوردار است و با تمامی این برنامه‌های ورزشی مسائل اخلاقی و فرهنگی هم رعایت شده است و ارمیان در زمینه استعدادیابی دانش‌آموزان هم گفت: با فدراسیون‌های مختلف ورزشی توافقاتی انجام شده است تا دانش‌آموزان با شرایط مناسب به سطوح بالای قهرمانی هدایت شوند. 

وی از رشته‌های ورزشی موجود در المپیاد خبر داد و گفت: این  مسابقات در 9 رشته ورزشی فوتسال،‌والیبال‌ ، هندبال، بسکتبال، تنیس روی میز، بدمینتون‌، ژیمناستیک و دو میدانی برگزار می‌شود. 

گفتنی است، 5 هزار و 700 نفر در مسابقات ورزشی حضور دارند که 3 هزار و 417 نفر را دانش‌آموزان شامل می‌شوند.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار