گاهی اوقات روابط بین دندان ها واستخوانهای نگهدارنده آن و فکها جابه جا شود به آنها ناهنجاری فکی دندانی می گویند.

عوامل ناهنجاری های فکی دندان در کودکانبه گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از همدان؛ یک متخصص ارتودنسی گفت: به هر گونه عدم تناسب  بین  سایز  دندان  وسایز  فک یا عدم تناسب  بین دندان های  دو فک نا هنجاری فکی دندانی گفته می شود.

سلطانی  ادامه داد :این ناهنجاری ها شامل جلو بودن فک- فضایی اضافی  جلو بودن دندان ها وقرنیه نبودن دندان ها هنگام لبخند زدن است.

دالبند با اشاره به اینکه برخی موارد می توانند در این ناهنجاری های فکی دندانی موثر باشد گفت :مشکلات  ژنتیکی ،داروها،غذاها،استرس ها و به خصوص در موقع بارداری می تواند  موثر  باشد که در بروز بعضی از این ناهنجاری ها است.


وی اضافه کرد: وقتی که دندان ها وفکها روی هم قرار نگیرد ممکن است درمان ارتودنسی برای ردیف کردن دندان ها وایجاد  عملکرد صحیح به کار گرفته بشود.

سلطانی متخصص ارتودنسی هم ادامه داد:درمان ارتودنسی به چند دسته تقسیم  می شود درمان دندانی ودرمان فکی است ورنج  سنی مناسب  برای ارتودنسی  از سن 8 سالگی است و می توان به دوعامل ثابت ،متحرک ،نوع متحرک بین 12 تا 15 سالگی برای رنج ناهنجاری های جزئی ،ونوع ثابت حدود 17 سالگی  برای ناهنجاری های فکی دندانی استفاده می شود .

وی تصریح کرد :صحبت درمانی ارتودنسی  بسیار  مهم تر  از خود  درمان  است که درمان ارتودنسی  در یک محدوده ای بین 2 سال  شاید کمتر یا به  دلیل  اینکه  درمان  ها  داخل  بافتی  هستند که شامل  لثه واستخوان ها است .

وی تصریح کرد :مراقبت از دندان های شیری  از همان دوران کودکی ،جلوگیری  از مکیدن انگشت کودک، مصرف  نکردن خودسرانه  برخی از داروها در دوران  بارداری از اقداماتی است  که می توان ازناهنجاری فکی دندانی پیشگری کرد.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: همدان ، دارو ، مکیدن ، انگشت ، باردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.