خالد المطرود فعال رسانه ای سوری گفت: توافق هسته ای ایران به سود همه اعضای محور مقاومت در منطقه است

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فعال رسانه ای سوری گفت: توافق هسته ای ایران به سود همه اعضای محور مقاومت در منطقه است.

خالد المطرود در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین از دمشق درباره ابعاد سخنرانی بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت: امروز بشار اسد رئیس جمهور سوریه با قدرت از مسئله‌ای که به آن باور دارد دفاع کرد. سخنرانی وی در واقع گفتمان از بین بردن خواب و خیال ها بوده و پیام هایی را به طرف مقابل داده است. بشار اسد در این سخنرانی هویت سوریه را مورد تاکید قرار داد. از مهم ترین موضوعات مورد اشاره وی در این سخنرانی، تغییرات جدید در منطقه بر اساس توافق هسته ای ایران است که موازنه قدرت جدیدی را در منطقه و جهان ایجاد می کند. در صورتی که مقاومت و پیروزی مردم سوریه نبود این توافق حاصل نمی شد و ایرانی ها توانستند شروط مورد نظر خود را در این توافق تحمیل کنند. توافق هسته ای برای ایران بوده ولی پیروزی برای همه اعضای محوری رخ داده است که سوریه از آن دفاع می کند و ایران نیز در مذاکرات ژنو با قدرت بر این محور تاکید داشته است. پس از حصول توافق هسته ای ایران، پیشنهادهایی در عرصه داخلی و منطقه ای رخ داده که آخرین مورد آن پیشنهاد رئیس جمهور پوتین برای تشکیل ائتلاف جدید برای مقابله با تروریسم در منطقه است. به نظر می رسد این پیشنهاد روسیه بر اساس درخواست شدید ترکیه و عربستان سعودی است تا این کشورها بتوانند از باتلاقی که خود ساختند خود را خارج کنند به ویژه آنکه چاره ای جز پذیرش توافق هسته ای ایران ندارند.

وی افزود: رئیس جمهور سوریه در سخنرانی امروز خود تاکید ویژه ای بر مقابله با تروریسم داشت و از هر گونه راه حل سیاسی استقبال کرد به شرط این که این راه حل سیاسی شامل مقابله با تروریسم باشد. در صورتی که مقابله با تروریسم در راه حل سیاسی نباشد این راه حل محکوم به شکست است.

وی به خوبی تاکید کرد مشکل سوریه ناشی از تروریسم است و جهان نیز این مسئله را به رسمیت می شناسد و باید اولویت راه حل سیاسی مقابله با تروریسم باشد. طرف هایی که از تروریست ها در سوریه حمایت می کنند، هدف آنان سرنگون کردن سوریه از طریق این گروه های تروریستی است ولی ارتش و همه مردم سوریه در برابر این توطئه مقاومت کردند و امروز سوری ها با مقاومت و پایداری خود به الگویی برای جهان تبدیل شده اند. فعالیت گروه های تروریستی در سوریه بیانگر مواضع مقامات این کشور از ابتدای بحران است که همیشه تاکید می کردند انقلاب و قیامی در سوریه وجود ندارد و هر آن چیزی که هست اقدامات تروریستی علیه دولت و مردم سوریه بوده و هدف آن تغییر هویت مردم این کشور است.

المطرود در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکره با گروه های مخالف خارج نشین می تواند بخشی از راه حل سیاسی باشد، گفت: عربستان که زمانی این گروه های به اصطلاح مخالف را ایجاد کرد از متحدان سوریه مذاکره و راه حل سیاسی را گدایی می کند بنابراین نیازی به مزدوران این کشور نیست. هدف این کشور برای نجات سوریه از این بحران نیست بلکه می خواهد خود را از بحرانی که در یمن قرار داده است نجات دهد. همان طور که رئیس جمهور اسد تاکید کرد ملت سوریه این گروه های به اصطلاح مخالف خارج نشین را در ابتدای بحران به زباله دان تاریخ فرستاده است.

هیچ نوع گروه های مخالف واقعی در سوریه وجود ندارد و این گروه های به اصطلاح مخالف ایجاد شدند تا سوریه را از داخل هدف دهند. امروز همه کشورهایی که از این گروه ها حمایت مالی و تسلیحاتی کرده بودند این گروه ها را رها کرده اند و فکر می کنم این کشورها این گروه ها را به داخل سطل زباله انداخته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار