رئیس مرکز صلح و امنیت کویت ضمن استقبال از سفر وزیر خارجه ایران به کویت، خواستار اقدامات عملی برای برقراری ثبات در منطقه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس مرکز صلح و امنیت کویت ضمن استقبال از سفر وزیر خارجه ایران به کویت، خواستار اقدامات عملی برای برقراری ثبات در منطقه شد.

به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، فهد الشلیمی در گفتگویی با این شبکه از کویت درباره سفر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به این کشور که پس از حصول توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 صورت می گیرد گفت: همان گونه که در کنفرانس خبری دیدیم این سفر برای تشریح مواضع ایران و دادن اطمینان خاطر بود که همه این ها حرف های قشنگی است ولی مهمتر از همه آن است که اقداماتی عملی صورت بگیرد. بر همین اساس امیدواریم دیدگاه های ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس با یکدیگر تطابق داشته باشد تا این منطقه از آرامش و ثبات برخوردار شود و همسایگان در این منطقه با یکدیگر تعامل کنند.

وی در ادامه در سوالی درباره مشترکات موجود در روابط ایران و کویت، گفت: کویت روابطی دیرینه با ایران دارد. دو کشور بیش از سی توافقنامه با یکدیگر امضا کرده اند و سفر اخیر امیر کویت به ایران نیز بسیار مفید بود. مقامات ایران اظهارات بسیار مثبتی ایراد می کنند. کویت همسایه ایران است و ما برای ایران و ملت ایران احترام زیادی قائل هستیم.

کارشناس کویتی درباره دستور کار سفر ظریف به کویت و این که آینده همکاری های دیپلماتیک دو کشور را چگونه ارزیابی می کند، گفت: سخنانی که در کنفرانس خبری ظریف درباره همکاری و حل مشکلات منطقه و کمک به حل و فصل اوضاع منطقه و مبارزه با تروریسم زده شد سخنان بسیار زیبایی است اما همه این ها به عمل نیاز دارد تا شهروندان کویت و نیز دیگر کشورها اطمینان خاطر پیدا کنند. ما به اعتمادسازی نیاز داریم. انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار