مجلس کویت برای افزایش امنیت کشور، قانون جدید آزمایش دی ان ای را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، مجلس کویت برای افزایش امنیت کشور، قانون جدیدی وضع کرد که بر مبنای آن همه شهروندان و افراد مقیم این کشور ملزم به انجام آزمایش "دی ان ای" هستند. این در حالی است که سازمان دیده بان حقوق بشر روز گذشته این اقدام را محکوم کرد.

بر اساس این قانون، وزارت کشور کویت موظف به تشکیل پایگاه اطلاعاتی برای یک میلیون و 300 هزار شهروند کویتی و 2 میلیون و 900 هزار خارجی مقیم این کشور است.

"سارا لیا ویستون،" مدیر بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: اقدامات زیادی می تواند برای جلوگیری از وقوع حملات تروریستی مفید باشد، اما مفید بودن به تنهایی توجیه کننده نقض فاحش و گسترده حقوق بشر نیست.

یک استاد دانشگاه کویت نیز در پاسخ به اظهارات لیا ویستون اذعان کرد: انجام آزمایش دی ان ای کمک می کند هویت همه افراد حاضر در کویت مشخص شود. این مسئله به هیچ وجه ناقض حقوق بشر نیست.

مجلس کویت این قانون را اول ژوئیه سال جاری (10 تیر) پس از حمله انتحاری گروه تروریستی داعش به مسجد امام جعفر صادق (ع) تصویب کرد. این حمله تروریستی 26 کشته و بیش از 200 زخمی بر جای گذاشت.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار