کویت در پی حمله تروریستی به مسجد شیعیان این کشور، ورود شهروندان عربستان سعودی را محدود کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، وزارت کشور کویت در پی حمله تروریستی به مسجد شیعیان در این کشور از تشدید تدابیر امنیتی برای ورود اتباع عربستان به خاک کویت خبر داده است.

روزنامه الحیات به نقل از منابعی در وزارت کشور کویت نوشت، این کشور پس از حادثه انفجار تروریستی مسجد امام صادق (ع) در پنجم تیرماه ورود شهروندان عربستان سعودی به کویت را محدود و با نظارت و بررسی دقیق توأم کرده است.

سرتیپ عادل حشاش، مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه‌ای وزارت کشور کویت، اعلام کرد: «افرادی که منع امنیتی دارند اجازه ورود به کویت را ندارند.»

وی علت ممانعت از ورود این افراد به کویت را دلایل امنیتی و تدابیر پیشگیرانه‌ای عنوان کرد که بر مبنای اوضاع منطقه اتخاذ شده‌اند.

حشاش افزود، اوضاع مانند گذشته نخواهد بود و در حال حاضر تدابیر امنیتی به کار گرفته شده در این کشور در مسیر صحیح قرار دارد.

این مقام کویتی همچنین خاطر نشان کرد: «تدابیر وزارت کشور فرصت خرابکاری را از تروریست‌ها می‌گیرد.»

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، سفارت عربستان در کویت شکایت‌هایی را از تعدادی از شهروندان خود دریافت کرده مبنی بر این که در گذرگاه مرزی النویصب از ورود آن‌ها به کویت جلوگیری شده است.

گزارش‌های منتشرشده همچنین نشان می‌دهد کویت یک گذرگاه دیگر خود را با عربستان که السالمی نام دارد، مشمول این تدابیر امنیتی قرار داده است.

مسجد امام صادق (ع)، از بزرگترین مساجد کویت، در منطقه «صوابر» در پایتخت این کشور، پنجم تیرماه هدف حمله تروریستی قرار گرفت که در اثر آن دست‌کم 27 تن کشته و بیش از 227 نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار