آخرین تحولات یمن؛

از اعلام آتش بس لرزان عربستان تا ادامه حملات گسترده جنگنده های سعودی

پس از قتل عام روز گذشته مردم استان تعز، حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبكه الجزیره، با وجود آنکه ائتلاف سعودی روز گذشته از برقراری آتش بس 5 روزه در یمن از یکشنبه شب خبر داد، حملات گسترده جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد. این آتش بس پس از آن اعلام شد که در حمله هوایی ائتلاف سعودی به منطقه ای مسکونی در شهر "مخا" در استان تعز دست کم 120 نفر به شهادت رسیدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد 7 نفر از نیروهای انصارالله در حمله ائتلاف به یک خودروی نظامی در منطقه " فیوش" در استان لحج واقع در جنوب یمن جان خود را از دست دادند. خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد: بالگردهای آپاچی ائتلاف موسوم به عربی به رهبری عربستان صبح امروز یک خودروی گشتی متعلق به نیروهای انصارالله را در خط مرزی حرض هدف قرار دادند که منجر به آتش گرفتن و سوختن کامل آن شد.

این شاهدان همچنین به خبرنگار خبرگزاری آناتولی گفتند: جنگنده های ائتلاف 7 حمله سنگین به پایگاه های انصارالله در روستای "مثلث عاهم" در استان حجه در شمال یمن انجام دادند.  جنگنده های ائتلاف پایگاه های انصارالله را در استانهای جوف، مأرب نیز هدف حمله قرار دادند. شبکه اسکای نیوز عربی نیز اعلام کرد جنگنده های سعودی شب گذشته شماری از پایگاه های انصارالله را در استان جوف در شمال شرق صنعا بمباران کردند.  شبکه یمنی المسیره نیز از حمله  جنگنده های سعودی به منطقه رباط در  شهر دارسعد استان عدن و شهر کرش در استان لحج خبر داد. این شبکه همچنین گزارش داد هواپیماهای ائتلاف 8 بار استان صعده را بمباران کردند. خبرگزاری "د.پ.آ" آلمان نیز گزارش داد در حمله شبه نظامیان هوادار منصور هادی به نیروهای انصارالله در صنعا 7 نفر از انصارالله به شهادت رسیدند. 

از سوی دیگر، شبکه یمنی المسیره گزارش داد ارتش و کمیته های مردمی به پایگاه های القاعده در مناطق "کلابه" "عصیفره" "مشرعه" در استان تعز حملات گسترده ای انجام دادند. همچنین در عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن نزدیک 40 نفر از عناصر القاعده و شبه نظامیان هوادار عربستان در منطقه دار سعد به هلاکت رسیدند. حملات جنگنده های سعودی در حالی انجام می شود که قرار است از ساعت 11:59 دقیقه امشب به وقت محلی آتش بس در یمن برقرار شود. خبرگزاری رسمی عربستان روز گذشته با اعلام این خبر افزود آتش بس به درخواست منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن و با هدف تحویل کمک های انسان دوستانه انجام می شود.
همچنین پایگاه خبری العهد گزارش داد علی القحوم، عضو شورای سیاسی انصارالله در گفتگو با این پایگاه خبری اعلام کرد: نظام ظالم عربستان جنگ ویران کننده ای را برای انتقام از ملت یمن به راه انداخته است. وی تصریح کرد: ملت یمن امروز زخم دیده است و تجاوز سعودی به خانه هر یمنی رخ داده است.

وی در ادامه افزود: تعداد شهدای تجاوز عربستان به یمن که وارد پنجمین ماه می شود از 10 هزار شهید و زخمی فراتر رفته است.

اویل هفته گذشته سازمان ملل اعلام کرد از 26 مارس ( 6 فروردین) دست کم 1693 غیرنظامی در درگیری های یمن کشته و 3829 نفر نیز زخمی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار