وزیر انرژی رژیم صهیونیستی تهدید «جان کری» را که گفته بود اگر کنگره آمریکا توافق هسته‌ای بدست آمده با ایران را تایید نکند اسرائیل ممکن است با انزوا روبرو شود، رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از پایگاه اینترنتی «تایمز آو اسرائیل»، «یووال اشتاینیتز،»  وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که به طور غیررسمی مسئول پیگیری امور مربوط به ایران است روز یکشنبه هشدار اخیر جان کری را در مورد اینکه اگر کنگره موافقتنامه هسته‌ای ایران را تایید نکند ممکن است اسرائیل مقصر شناخته شود، رد کرد.

وی افزود؛ دیدگاه اسرائیل در مورد مسئله هسته‌ای ایران که با امنیت و موجودیت اسرائیل در ارتباط می‌باشد، روشن است و هیچکس اجازه ندارد ما را بر سر این موضوع تهدید کند.

وی گفت: بحث هایی که در مورد این موافقتنامه مطرح می‌شود بیطرفانه است و صرفا به اسرائیل مربوط نمی‌شود. انتقاد از توافق به دست آمده با ایران در آمریکا به طور کلی و در کنگره به طور خاص به علت عیب‌ها و راه‌های فراری است که در این موافقتنامه وجود دارد.

کری به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به منظور جلب حمایت از موافقتنامه هسته‌ای با ایران که 14 ژوئیه به دست آمده است روز جمعه در اظهاراتی در شورای روابط خارجی در نیویورک گفت: اگر کنگره موافقتنامه هسته‌ای ایران را رد کند ممکن است دوستان ما در اسرائیل بیشتر منزوی شوند و تقصیر مخالفت کنگره با این موافقتنامه به گردن آنها بیفتد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار