رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه بدون مشاركت و حضور دولت میسر نیست و برای افزایش ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید از توان دولت بیش از پیش استفاده كرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود شفیعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای  در دیدار با مدیران صنایع همگن و نیرومحركه استان تبریز گفت: كنگره ای از سال ۷۱ تحت عنوان همكاری‌های دولت، صنعت و دانشگاه در كشور برگزار می شود كه هیات موسس این كنگره افراد بنام عرصه صنعت و تجارت هستند.

وی در تبیین اهداف برگزاری این كنگره افزود: تجربه به ما ثابت كرده است كه ارتباط بین صنعت و دانشگاه بدون مشاركت و حضور دولت میسر نیست و برای افزایش ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید از توان دولت بیش از پیش استفاده كرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خاطرنشان كرد: مشكلات متعدد در حوزه مالیاتی و بیمه از مهم ترین مواردی هستند كه باعث عدم تحقق اهداف مربوط به ارتباط صنعت و دانشگاه می شود.

وی با انتقاد از واردت بی رویه برخی اجناس و كالاها از كشور چین به كشور افزود: بدون علت نیست كه برخی كشورها همچون چین كالاهای خود را با قیمت بسیار مناسب به ایران صادر می كنند، بنابراین هدف واقعی این كشوره خارج كردن بقیه كشورها در دراز مدت و به دست آوردن بازارهای جهانی است.

شفیعی افزود: دستیابی به توافق هسته ای، یک فرصت طلایی است و باید از این فرصت به بهترین شكل ممكن استفاده و كالاهای تولیدی داخل را به كشورهای مختلف صادر كرده و بازارهای جهانی را به دست بیاوریم.

 وی به كارآموزی دانش آموختگان دانشگاه های فنی و حرفه ای اشاره  كرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر انجام كارآموزی در صنایع به دلیل برخی مشكلات، مورد غفلت قرار گرفته است و افزایش تعداد شركت های خصوصی اجازه كارآموزی در واحدهای صنعتی را نمی دهد.

 وی با تاكید بر لزوم افزایش توجه جامعه صنعتی و تولیدی كشور به افزایش تولیدات با كیفیت داخلی افزود: ما باید قبول كنیم كه تحمل چندین ساله برخی مشكلات باعث شد كه به جایگاهی مناسب دست یابیم ولی با جایگاه واقعی خود هنوز هم فاصله داریم.

 شفیعی با تاكید مجدد بر لزوم افزایش ارتباط واقعی صنعت و تولید ادامه داد: ارتباط واقعی جامعه تولیدی و صنعتی و دانشگاه با برگزاری یک كنگره در سال محقق نمی شود بلكه باید جلسات همفكری در این مورد استمرار داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۰:۴۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
البته بچه های فنی علاوه بر کار عملی تقریبا به همان اندازه تئوری هم می خوانند
آخرین اخبار