موافقت شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته‌های جدید، افزایش واحدهای ترم تابستان دانشگاه آزاد،اعلام نتایج آزمون سراسری و چند خبر دیگر از جمله اخبار مهم آموزش عالی در هفته گذشته به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، در هفته گذشته اخبار متعددی در حوزه دانشگاهی منتشر شد از جمله  مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری از حذف آزمون دکتری تخصصی خبرداد.

وی افزود: حذف این آزمون در حالی صورت می‌گیرد که مرحله‌ی اول آن آزمون به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود ولی مرحله دوم این آزمون دیگر به صورت متمرکز نبوده بلکه بر اساس رتبه داوطلب توسط دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

رفع نقص رشته‌های دانشگاه آزاد

حسین غریبی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص نقص رشته‌های دانشگاه آزاد گفت: نواقص مطرح شده از سوی وزارت علوم در خصوص رشته‌های دانشگاه آزاد به دلیل کمبود اعضای هیئت علمی در این دانشگاه بوده است.

وی ادامه داد: رشته‌های واحدهای علوم تحقیقات سرریزهای رشته‌های علوم تحقیقات تهران بوده و تمام نقص مطرح شده از سوی وزارت علوم در خصوص نبود اساتید مجرب در این دانشگاه است.

اساتید دانشگاهی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بهره‌‌مند می‌شوند

غلامعلی منتظر معاون پژوهش بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: استادانی که درون دانشگاه‌ها فعالیت خوبی در زمینه آموزشی، پژوهشی، مدیریت داشته باشند تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در زمینه‌ای که آنها فعالیت می‌کنند در کرسی‌های آموزشی، پژوهشی، مدیریت و فناوری به آنها تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: بنیاد هم چنین تسهیلاتی در اختیار دانشگاه‌ آن اساتید قرار می‌دهد تا بتوانند توانایی‌ها و استعداد‌های خود را در زمینه فناوری، پژوهش، آموزش و مدیریت و به صورت تخصصی ارتقا دهند.

موافقت شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته های جدید

این شورا با ایجاد 35 رشته تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد و 50 رشته تحصیلی دوره کارشناسی در دانشگاههای دولتی ،14 رشته تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد و 3 رشته تحصیلی کارشناسی در دانشگاه پیام نور ، 44 رشته تحصیلی در دوره دکترا و 80 رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی ،41 رشته کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه فنی و حرفه ای و15 رشته دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان موافقت کرد.

افزایش واحدهای ترم تابستان دانشگاه آزاد

حسین غریبی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با توجه به اعتراضات صورت گرفته در خصوص افزایش واحدهای ارائه شده برای ترم تابستان این دانشگاه و اعتراض دانشگاه غیر انتفاعی به این امر گفت: در گذشته طول ترم تابستان دانشگاه شش هفته بود اما در حال حاضر به هشت هفته افزایش پیدا کرده است، یعنی از اول تیر ماه آغاز شده و تا اواخر مرداد ماه ادامه پیدا می‌کند.

آخرین مهلت ارسال مدارک دانشجویان ممتاز برای تحصیل بدون کنکور

سعید کاردار معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان ممتاز واحد های دانشگاهی که تا پایان نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۴-۹۳ فارغ التحصیل شده باشند می توانند با مراجعه به واحدهای دانشگاهی محل تحصیل و انجام مراحل لازم جهت صدور مدرک نهایی فراغت از تحصیل (دانشنامه) اقدام کنند.

زمان اعلام نتایج آزمون سراسر سال 94 اعلام شد

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌گو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نتایج اولیه آزمون سراسری سال 94 به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون در هفته اول مرداد ماه سال 94 بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. 

وام شهریه و وام مسکن در‌خواست دانشجویان از صندوق رفاه

ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: وام شهریه و وام مسکن از جمله وام‌های دانشجویی پر متقاضی است که از سوی دانشجویان در سال تحصیلی جاری بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

تعیین تکلیف رشته‌های غیرمجاز دانشگاه آزاد

شورای گسترش آموزش عالی تصویب کرد تمام کد رشته‌هایی که نتوانسته‌اند مجوز لازم را از شورای گسترش آموزش عالی اخذ کنند باید از دفترچه آزمون پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 95-94 حذف شوند و با توجه به اینکه مأموریت کمیته 5 نفره رسیدگی به پرونده‌های فاقد مجوز دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان اردیبهشت 94 بوده است، با توجه به اتمام دوره مأموریت، وظیفه این کمیته پایان یافته تلقی می‌شود. لذا از این پس پرونده‌های جدید دریافت شده از طریق سامانه دفتر گسترش آموزش عالی طبق روال سایر دانشگاه‌ها توسط گروه‌های تخصصی شورا مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.