ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای همکاری اقتصادی نباید بیش از حد تحت تاثیر چراغ سبزهای فرانسه قرار بگیریم

مسئول امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه برای همکاری اقتصادی نباید بیش از حد تحت تاثیر چراغ سبزهای فرانسه قرار بگیریم، گفت: ما از بهبود روابط میان ایران و کشورهای دیگر استقبال می‌کنیم اما باید متوجه بود که چه کسانی و با چه رویکردی برای بهبود روابط پیش‌قدم شده‌اند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه و مواضع تند وی در جریان مذاکرات هسته‌ای طی دو سال گذشته اظهار داشت: فرانسه در جریان این مذاکرات نقش پلیس بد را ایفا کرده است.

وی در ادامه افزود: دولتمردان این کشور خصوصا فابیوس همچنین متهم به ارسال خون آلوده به ایدز به ایران هستند که موجب شد بسیاری از افراد در کشور آلوده شوند.

مسئول امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: با درنظر گرفتن همه این موارد قطعا مسئولان امر نباید بیش از حد تحت تأثیر چراغ سبزهای فرانسه برای همکاری‌های اقتصادی قرار گیرد.

وی با تأکید بر این که ما از بهبود روابط میان ایران و کشورهای دیگر استقبال می‌کنیم، گفت: اما باید متوجه بود که چه کسانی برای بهبود روابط پیش‌قدم شده‌اند.

ترقی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بعضی سردمداران فرانسه از عقلانیت و آینده‌نگری لازم در سیاست خارجی خودشان برخوردار نیستند، بیان کرد: آن‌ها استقلال فرانسه را نادیده گرفته و به عنوان آلت دست آمریکا در مسائل بین‌المللی عمل کردند که این نوع عملکرد در شأن دولت فرانسه نیست چرا که مقام معظم رهبری به نقطه ضعف آن‌ها بارها اشاره داشته‌اند.

مسئول امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: اگر قرار است اصلاحاتی در سیاست‌های فرانسه صورت گیرد باید به وسیله کسانی باشد که سابقه بدی نسبت به ایران نداشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سفر فابیوس نمی‌تواند این مشکل را حل کند بلکه باید افرادی در این راه گام بردارند که سیاست ضدایرانی و ضد انقلاب اسلامی آن‌ها بروز و ظهور نکرده باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه hمروز چهارشنبه وارد تهران شده و با وزیر خارجه و رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترقی ، فابیوس ، فرانسه ، روابط ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.