حشمتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

هدف از سفر وزرای اروپایی به ایران، تامین منافع خودشان است/ آمریکا برای رفع نگرانی‌های خودش "گزینه نظامی" را مطرح می‌کند

رئیس جبهه متحد مستقلین گفت: سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران نشان‌دهنده این است که فرانسوی‌ها می‌خواهند در زمینه روابط اقتصادی با ایران، پیش‌قدم شوند هرچند که به دنبال منافع خودشان هستند.

هدف از سفر وزرای اروپایی به ایران تامین منافع خودشان است/ آمریکا برای رفع نگرانی‌های کشور خودش بحث‌های گزینه نظامی را مطرح میکند"قدرتعلی حشمتیان" در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تهدیدات نظامی جان کری و اوباما وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: تهدیدهای اخیر آمریکا مسئله جدیدی نیست چرا که از کودتای سال 1332 تا پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس این تهدیدات ادامه داشته و امروز هم مطرح می شود.

وی با بیان اینکه آمریکا باید بداند که دیگر زمان طرح گزینه نظامی به پایان رسیده است، ادامه داد: هر زمان که آمریکا از گزینه نظامی در هر منطقه‌ای استفاد کرده هیچگاه نتیجه نگرفته است مثلا امروز شاهد این هستیم که آمریکایی‌ها در یمن، عراق و افغانستان هم نتیجه‌ای نگرفتند.

رئیس جبهه متحد مستقلین افزود: با توجه به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای،  آمریکایی‌ها باید به خود بیایند و بیاندیشند که دیگر گزینه نظامی نتیجه‌ای نمی‌دهد بلکه گفت‌وگو کلید حل مشکلات کشورها است.

وی گفت: ملت ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و پس از آن به رهبری مقام معظم رهبری ثابت کرده‌اند که از هیچگونه تهدیدی هراس ندارند.

رئیس جبهه متحد مستقلین با اشاره به ننتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای با 6 قدرت جهانی خاطرنشان کرد: پس از گذشت بیش از 20 ماه، تیم مذاکره‌کننده ما تلاش کردند که از طریق گفت‌وگو به نتیجه‌ای مطلوب دست یابند و به هدفشان هم رسیدند.

حشمتیان با بیان اینکه آمریکایی‌ها بدانند که اگر توافقی صورت گرفته است با گفت‌وگو بوده است نه تهدید، افزود: اگر آمریکایی‌ها مشکلی با ایران دارند باید آن را ازطریق گفت‌و گو برطرف کنند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ایران گفت: فرانسه در طول دوران انقلاب اسلامی برعکس امریکایی‌ها کمی متعادلتر با ایران برخورد کرده بود و به عنوان مثال، همان حضور حضرت امام(ره) یک امتیاز برای انها به شمار میرفت اما در دوره رئیس جمهور جدیدقدم‌هایی برداشتند که به صلاحشان نبود.

رئیس جبهه متحد مستقلین اظهار کرد: سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران نشان‌دهنده این است که آنها می‌خواهند در زمینه اقتصادی پیش‌قدم شوند هرچند که به دنبال منافع خودشان هستند.

حشمتیان با بیان اینکه هدف از سفر وزرای اروپایی به ایران، تامین منافع خودشان است، گفت: پیام سفر فرانسه به ایران در واقع جبران تنگ نظری‌هایش در مذاکرات هسته‌ای است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.