مهمترین عناوین خبری حوزه احزاب و تشکل‌ها

چرا غربی‌ها از به نتیجه نرسیدن مذاکرات ما خوشحالند؟/فک پلمپ دفتر حزب منحله مشارکت ارتباطی با از سرگیری فعالیت این حزب ندارد/با کسانی که نظم جلسات احزاب را به هم می‌زدند باید برخورد شود

مهمترین عناوین خبری احزاب و تشکل‌ها در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

چرا غربی‌ها از به نتیجه نرسیدن مذاکرات ما خوشحالند؟/فک پلمپ دفتر حزب منحله مشارکت ارتباطی با از سرگیری فعالیت این حزب ندارد/با کسانی که نظم جلسات احزاب را به هم می‌زدند باید برخورد شود
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، مهترین عناوین خبری احزاب و تشکل‌ها در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

طباطبایی: هیچ‌کس نمی‌تواند موفقیت‌های دولت را به حساب خودش واریز کند
معاون دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند موفقیت‌های دولت را به حساب خودش واریز کند؛ اگر بخواهیم دقیق‌تر بحث کنیم، مجموعه حاکمیت به موفقیت در مذاکرات رسیده است و من مردم، رهبری، دولت و مجلس را جدای از هم نمی‌دانم و اگر بگوییم که دولت پیروز شده یعنی اینکه مثلا مجلس شکست خورده است. پیروزی مذاکرات مربوط به مردم و مجموعه نظام است. (مشروح خبر)

ترقی: هدف اصلی عربستان از حمله به یمن تضعیف موقعیت ایران در منطقه است
مسئول بین‌الملل حزب موتلفه هدف اول از اقدام عربستان در حمله به یمن را این طور بیان کرد که عربستان از این اقدام قصد دارد مانع ایجاد یک جریان مخالف آمریکا و طرفدار مقاومت در همسایگی خود و نقطه حساس باب‌المندب شود. وی هدف دوم از این اقدام عربستان را انتقال میدان بازی که امروز در عراق و سوریه به وسیله تکفیری‌ها و تروریست‌ها ایجاد شده به منطقه دیگر دانست. ترقی هدف سوم عربستان سعودی از این اقدام را برخورد با شیعیان الحوثی و تضعیف موضع جمهوری اسلامی در منطقه بیان کرد و گفت: این کشور با این اقدام سعی دارد موقعیت شیعیان به ویژه ایران را در منطقه تضعیف کند لذا همان طور که در طی این ده دوازده روز شاهد بودیم عربستان با ایجاد یک ائتلاف دروغین از کشورهای منطقه به ویژه عرب‌هایی که ضد مقاومت هستند با هماهنگی رژیم صهیونیستی واز طریق اقدام به وسیله نیروهای هوایی علیه مردم مظلوم یمن وارد میدان شده است. (مشروح خبر)

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: لابی‌ صهیونیست تلاش می‌کند تا در امضای نهایی مذاکرات وقفه ایجاد کند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیانیه هسته‌ای را نقطه آغاز یک راه نسبتاً مشکل تا رسیدن به تفاهم عملی خواند و تأکید کرد: مطمئناً لابی‌های صهیونیست هر کاری را می‌کنند تا بتوانند وقفه‌ای در امضای نهایی مذاکرات ایجاد کنند و از این طریق بر دروغ پردازی‌های خویش در خصوص ایران‌هراسی و تشدید ایران ستیزی ادامه خواهند داد. (مشروح خبر)

کرمی: دکتر ظریف در مورد ابهامات بیانیه سوئیس به دانشجویان پاسخ دهند
مسئول بسیج دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به بحث تحریم‌ها تصریح کرد: در بحث تحریم‌ها نیز مقامات ایرانی اعلام می‌کنند تمام تحریم‌ها یکباره لغو خواهد شد، سوالی که اینجا ذهن را به خود مشغول می‌کند این است که آیا زیرساخت تحریم‌ها نیز لغو خواهد شد؟ دو موضوع مطرح شده در بالا از موضوعاتی است که خیلی دقیق و صریح باید مورد بحث قرار گرفته شود. کرمی ادامه داد: امیدواریم اتفاقات سال ۸۲ در موضوع هسته‌ای دوباره تکرار نشود، زیرا اگر قرار باشد در طی این ۱۰ سال انرژی هسته‌ای ما صنعتی نشود، تدوین‌های صورت گرفته در روند مذاکرات چندان راهگشا نخواهد بود.  (مشروح خبر)

کنعانی‌مقدم: مهمترین دستاورد بیانیه سوئیس اثبات همدلی دولت و ملت بود
دبیر کل حزب سبز ایران دستاورد سوم را لغو تهدیدها علیه ایران دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی توانست با این بیانیه همه تهدید‌های سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی ایران که کشور را یک تهدید جهانی معرفی می‌کرد، خنثی سازد. کنعانی‌مقدم دستاورد چهارم این بیانیه را اثبات ایران به جهانیان تحت عنوان کشوری اهل گفتگو عنوان کرد و تصریح کرد: با تدوین این بیانیه جمهوری اسلامی ثابت کرد کشوری اهل گفتگو، مذاکره و مصالحه است که به دنبال تنش و جنگ نیست. وی دستاورد آخر و البته مهم‌ترین دستاورد این بیانیه رااین‌طورعنوان کرد : تدوین این بیانیه ثابت کرد در نظام مقدس جمهوری اسلامی همدلی دولت، ملت و رهبری وجود دارد و همین موضوع چه توافق صورت پذیرد و چه خیر موجب انسجام داخلی در کشور خواهد شد چون رژیم صهیونیستی همواره به دنبال فتنه هسته‌ای در ایران بوده است. (مشروح خبر)

سجادی: رسانه‌ها با روشنگری اجازه سوءاستفاده از مذاکرات را به فرصت‌طلبان ندهند
پیروزی مذاکرات مربوط به رهبری، دولت و مردم می‌شود و در این خصوص هیچ گروه و دسته‌ای نمی‌تواند برای خود نیروچینی کند و مذاکرات اصلا ارتباطی با اصلاح‌طلبان ندارد و اگر مذاکرات هسته‌ای به خواست اصلاح‌طلبان پیش می‌رفت، اصلا ما نباید انرژی هسته‌ای می‌داشتیم.
وی افزود: دولت باید با هوشیاری این اجازه را به طیف‌های خاص سیاسی ندهد که از به مذاکرات به نفع خود بهره‌برداری کنند. (مشروح خبر)

حجت‌الاسلام والمسلمین رهامی: برای مقابله با نیروهای افراطی از اصولگرایان معتدل حمایت می‌کنیم
دروازه‌ای برای ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان معتدل خواهد بود، گفت: در گذشته‌ هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان با انتقادات تندی که از نقاط ضعف هم داشتند، باعث رشد نیروهای افراطی در جامعه شدند و این مسئله از سال 76 شروع شد. در ضمن بروز فسادهای کلان اقتصادی که نه در زمان حکومت اصلاح‌طلبان و نه در زمان حکومت اصولگرایان معتدل به وجود آمد، سبب‌ساز نزدیکی اصلاح‌طلبان با اصولگرایان معتدل از اواخر سال 91 شد. (مشروح خبر)

مقیمی: با کسانی که نظم جلسات احزاب را به هم می‌زدند باید برخورد شود
معاون وزیر کشور در امور سیاسی با تأکید بر این که از جلسات احزاب حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: برقراری امنیت و حفظ کرامت کسانی که سخنرانی می‌کنند، وظیفه ماست و به عنوان وزارت کشور وظیفه داریم از همه تشکل‌هایی که برای پیشرفت ایران فعالیت می‌کنند حمایت کنیم و این را تکلیف خودمان می‌دانیم. وی برخورد با کسانی که نظم این جلسات را به هم می‌زدند وظیفه دیگر خود برشمارد و اظهار داشت: وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی وظایف خود را به خوبی انجام ندادند و موضوعی مثل حادثه شیراز نداشته باشیم زیرا که همه از حادثه شیراز به عنوان یک کار بد نام بردند. (مشروح خبر)

دبیرکل حزب ترقی ایران: امیدوارم امسال سال بازگشایی خانه احزاب باشد

بابک آذرباد گفت: باید به این نکته توجه کرد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نمادهای مهم جامعه مدنی شرکت مردم ایران در انتخابات بوده است که نقش اصلی را مردم و ملت نسبت به دولت انجام می‌دهند. وی افزود: این وظیفه را در انتخابات مردم به نحو احسنت انجام می‌دهند ولی متأسفانه دیده‌ایم که بعد از هر انتخاباتی خواسته‌های ملت فراموش شده و هدف اکثریت آگاه مردم نادیده گرفته می‌شود. (مشروح خبر)

زیبا کلام:نشست لوزان در تاریخ جمهوری اسلامی نقطه عطف خواهد بود/رسایی: نسبت توافق سوئیس با برد-برد این است که "هسته‌ای" را بردند
زیبا کلام گفت:  نشست لوزان منتهی به موافقت‌نامه و تفاهم اولیه‌ای شده که پس از قریب به 19 ماه مذاکرات و پیگیری بین ایران و مشخصا آمریکا، به نتیجه رسیده است و به اعتقاد من مهمتر از ورود به جزییات آن از چند جهت کلی، این توافق یک نقطه عطف تاریخی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.حجت الاسلام رسایی در پاسخ به وی گفت: قرار است در این اتفاق ما یکسری کار‌ها را انجام دهیم که کاملا مشخص است و قرار است یکسری از کار‌ها را آن‌ها انجام دهند که مبهم است، ما اسم این را می‌گذاریم برد_برد؟! (مشروح خبر)

یک منبع آگاه به باشگاه خبرداد: فک پلمپ دفتر حزب منحله مشارکت ارتباطی با از سرگیری فعالیت این حزب ندارد
یک منبع آگاه به باشگاه خبرنگاران گفت: ساختمان این دفتر متعلق به حزب نبوده و زمین آن قبل از عید نوروز به صاحب اصلی آن تحویل داده شده است. لذا این اقدام ارتباطی به آنچه رفع مسئله عدم فعالیت حزب منحله مشارکت خوانده شده، ندارد. (مشروح خبر)

عارف: امیدواریم ۳ ماه آینده توافق‌نامه‌ای در راستای تأمین حقوق ملت به دست آید
رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: از مهم‌ترین مسائلی که ما در بیانیه می‌توانیم مشاهده کنیم، رسمیت یافتن و پذیرفتن حق غنی‌سازی ماست. یعنی‌‌ همان چیزی که ما از اول مطرح می‌کردیم و می‌گفتیم فناوری‌های پیشرفته حق همه ملت‌هاست؛ ما در این راستا پیشقدم شدیم تا آن را به تثبیت کنیم.(مشروح خبر)

کوشکی: چرا غربی‌ها از به نتیجه نرسیدن مذاکرات ما خوشحالند؟
 رئیس جمهور در صحبت‌های خود از عبارت لغو و آقای ظریف از عبارت توقف تحریم‌ها استفاده کرد. این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید از تعلیق تحریم‌ها در طول یک سال آینده سخن به میان آورد و در عین حال فابیوس گفت که در زمینه لغو تحریم‌ها با طرف ایرانی به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و همچنین رئیس جمهور فرانسه گفت که بحث بر سر برداشته شدن تحریم‌هاعلیه ایران بسیار پیچیده است. (مشروح خبر)

انتهای پیاام/














اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.