کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

کشورهایی که در بحث تحریم‌ها "کاسه داغ‌تر از آش" شده‌ بودند را نباید در بازار اقتصادی پذیرفت

دبیرحزب سبز گفت: کشورهایی از جمله فرانسه که در مسیر مذاکرات هسته‌ای سنگ‌اندازی‌های بیشماری انجام داده‌‌اند را باید تا زمان مساعد شدن شرایط برای مبادلات تجاری، پشت درهای بسته و در صف‌های طولانی نگه داشت.

////"حسین کنعانی مقدم" دبیر حزب سبز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه به تهران اظهار داشت: فرانسه به نیابت از اتحادیه اروپا به دنبال رایزنی در مسایل سیاسی و منطقه‌ای با ایران است که در این زمینه، مسیر اقتصادی را هم دنبال می‌کند.

وی با اشاره به سابقه  بد دولتمردان فرانسه در مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: به دولت توصیه می‌کنم کشورهایی که در بحث تحریم‌ها "کاسه داغ‌تر از آش" شده‌اند را براحتی در بازار اقتصادی نپذیرد.

دبیر حزب سبز گفت: کشورهایی از جمله فرانسه که در مسیر مذاکرات هسته‌ای سنگ اندازی‌های بیشماری انجام داده‌ است، باید تا زمان مساعد شدن شرایط برای مبادلات تجاری، پشت درهای بسته و در صف‌ها منتظر بمانند.

کنعانی مقدم افزود: اگر ما درهای اقتصادی را برای این کشورها باز کنیم نشان دهنده این است که نسبت به عملکرد آنها چشم پوشی کرده‌ایم.

وی به ماجرای خون‌های آلوده پرداخت و خاطر نشان کرد: فرانسه مسئول شیوع ایدز در ایران است و باید درباره این موضوع پاسخگو باشد.

شایان ذکر است، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه 29 ماه جاری میلادی (7 مرداد) به ایران سفر کرده و در این سفر با "حجت الاسلام روحانی  رئیس جمهور کشورمان دیدار خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.