وقتی هنرمندانی ریشه‌ها و ارزش‌هایی که مانع تزلزل انسانها در شرایط سخت اجتماعی می‌شوند را به تصویر می‌کشند.

جاوید رمضانی نقاش و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار  حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران  جوان؛ در خصوص برگزاری چهارمین دور نمایشگاه «من 4» در راستای جستجوی و بررسی هویت و شکل‌گیری ‌آن در میان فضای اجتماعی و فردی برگزار شده است.
 
وی افزود: گاهی اوقات شرایط اجتماعی دچار بحرانهایی می‌شود که به مردم و افرادی که در آن زندگی می‌کنند فشار می‌آورد، و تنها چیزی که می‌تواند نجات‌بخش باشد اتکا به ارزشها و برگشت به ریشه‌هایی است که وجود داشته و شاید فراموش شده‌اند.
 
رمضانی ادامه داد: مساله این است که چنین ارزش‌هایی چه طور به وجود می‌آیند و چگونه می‌شود از آن استفاده کرد که دچار تزلزل نشویم، ما نیز در این نمایشگاه به چنین موضوعی پرداخته‌ایم این مدرس در خصوص انتخاب هنرمندان نمایشگاه افزود: از آن جهت که من علاوه بر نقاشی، در دانشگاه نیز تدریس می‌کنم، معمولا دوستانی را می‌بینیم که گاهی با هم پروژه‌ای را کار می‌کنیم و یا همکاری‌هایی از این دست را انجام می‌دهیم به همین جهت بر آن شدم که با جمع‌آوری آثار این هنرمندان در راستای جریانی که توضیح دادم، چنین نمایشگاهی را برپا کنم.
 
وی اظهار کرد: مسئله‌ای که همیشه وجود دارد، تجربه زیست فردی است، هر هنرمندی یک تجربه‌ این چنینی دارد که تجربه زیست فردی به نوعی نقطه عطف بین فضای اجتماعی تولید هنری هر فرد محسوب می‌شود دهمین نقطه عطف است که او را وارد هنر می‌کند، چرا که اگر هنر از صداقت دور شود و یا سفارشی شود ارزشمندی و هنر بودن خود را از دست می‌دهد.
 
وی افزود: برای همین من سعی می‌کنم همواره این فرهنگ را گسترش دهم به همین علت نمایشگاه را در نگارخانه لاله که جلوی دید اکثر مردم قرار دارد برگزار کرده‌ایم.
 
رمضانی عنوان کرد: در واقع نمایشگاه‌هایی که زمینه نظری و دغدغه‌ معرفتی ندارند، جایگاه هنری و ارزشی نیز ندارند چون هنر باید همواره مفهومی داشته باشد و سوالاتی را در ذهن آحاد مردم ایجاد کند.
 
این هنرمند خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه حدود 36 کار از 11 هنرمند با نامهای سحر اقمار‌زاده، مریم اسدی، نیلوفر تقی‌پور، زینب سقفی، بهزاد شریفی، حامد حکیمی، نگین فیروزی، مسعود جزانی، امیر کوشانش، مریم روشنفکر و علی یحیی است که در آن آثاری در مدیاهای کانسپیچوال (مفهومی) فتو آرت، عکاسی و نقاشی وجود دارد.
 
گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 19 مرداد در گالری لاله برقرار است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار