یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: استراتژی اصلی آمریکا در قبال منطقه خاورمیانه بر اساس حمایت از ر‍ژیم اسرائیل پی‌ریزی شده است، در همین راستا حفظ امنیت رژیم اسرائیل برای آمریکا اهمیت به سزایی پیدا می‌کند.

راهبرد کلی آمریکا در منطقه حمایت از رژیم صهیونیستی است"جعفر قنادباشی" کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی، گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سیاست‌های ایران در منطقه و تأثیر آن بر روند اجرای برجام اظهار داشت: آن چه که در برجام و در متن بیانیه وین ذکر شده، هیچ ممنوعیتی را متوجه سیاست خارجی ایران نخواهد کرد.

وی بیان کرد: در برخی از بندهای قطعنامه که مبتنی بر برجام تصویب شده، این امکان وجود دارد که برداشت‌های متفاوتی از برجام صورت پذیرد، برداشت‌هایی که متأسفانه آمریکا و برخی کشورهای غربی  نیز دارند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تأکید کرد: اگر متن قطعنامه به صورت صحیح مطالعه شود، امکان سوءاستفاده به طرف‌های مقابل را نمی‌دهد و مذاکره کنندگان ایرانی باید با در نظر گرفتن جوانب مختلف از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری کنند.

قنادباشی در خصوص تهدیدهای اخیر جان کری و سیاست‌های نادرست آمریکا در منطقه گفت: یکی از راهبردهای کلی آمریکا در قبال منطقه خاورمیانه بر اساس حمایت از ر‍ژیم اسرائیل پی‌ریزی شده است و بر همین راستا حفظ امنیت رژیم اسرائیل برای آمریکا اهمیت به سزایی دارد.

وی همچنین می‌گوید: آمریکا کشورهایی را مورد هجمه و تحریم‌های خصمانه خود قرار می‌دهد که مخالف رژیم صهیونیستی باشند. لازم به ذکر است که خوشبختانه تمام سیاست‌های نادرست آمریکا در منطقه با شکست مواجه شده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در تحلیل رویکرد ملت آمریکا در خصوص سیاست این کشور عنوان داشت: افکار عمومی آمریکا روز به روز انزجار خود را در قبال سیاست‌های نادرست آمریکا به هر نوعی که بتوانند عنوان می‌کنند، چرا که سیاست‌های آمریکا در خصوص اسرائیل با منافع ملی این کشور در تضاد است.

قنادباشی نفوذ رژیم اسرائیل در مراکز حساس آمریکا را یک تهدید برای دنیا برشمرد و اظهار کرد: سیاست اسرائیل بر اساس نفوذ در پارلمان و کاخ سفید پی‌ریزی شده است، تا بتواند افکار و آرای خود را به جهان تحمیل کند. این سیاست‌ها به نام آمریکا و با تصمیم‌گیری اسرائیل به مرحله اجرا درمی‌آید.

وی در پاسخ به این سوال که اگر اطلاعات هسته‌ای ایران مثل رهیافت پادمانی راکتور آب سنگین اراک، در صورت اثبات افشا شده باشد، چه تأثیری بر روند برجام خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: گذشته سازمان انرژی اتمی و سازمان ملل برای ملت ایران و همچنین افکار عمومی دنیا سیاه است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: سازمان ملل و سازمان انرژی اتمی قبل از این که مذاکرات ایران با هر کشوری در محافل عمومی و سازمان‌های ذی‌ربط ایران عنوان شود، متأسفانه به دست رژیم صهیونیستی رسیده است. که ارسال چنین اطلاعاتی بی‌اعتمادی محافل عمومی نسبت به این سازمان‌ها را در پی دارد.

قنادباشی در پایان تأکید کرد: اگر اطلاعات محرمانه از سازمان انرژی اتمی و سازمان ملل افشا شود، عواقب بدی را به دنبال دارد و همواره ملت ایران نسبت به چنین سازمان‌هایی بدبین بوده و هست. چرا که این اطلاعات محرمانه جز ثروت ملی یک کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار