یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: عربستان در یمن، قدرت تجاوز از طریق حمله زمینی را ندارد، برای پر کردن این خلأ از داعش و دیگر گروه های تروریستی همچون منافقین بهره‌ می‌برد.

"جعفر قنادباشی"در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران درباره حضور داعش در یمن، گفت: بهره‌برداری از گروه‌های مسلح تکفیری در یمن از سوی عربستان سوابقی 4 الی 5 ساله دارد،

وی ادامه داد: امروزه شاهد شکل گیری نوع جدیدی از داعش در یمن هستیم که مورد حمایت عربستان است، این رژیم  در 4 سال گذشته  نتوانست سیاست‌های خود را در یمن اجرا کند، لذا با اجاره گروه‌های تکفیری چون داعش و القاعده در تلاش برای رسیدن به اهداف خود است.

 قناد‌باشی تصریح کرد: در یمن، عربستان قدرت تجاوز از طریق حمله زمینی را ندارد؛ چون نیروهای ورزیده که قدرت پیشروی داشته باشند را در اختیار ندارند و آن‌ها، برای پر کردن این خلأ از داعش و دیگر گروه های تروریستی همچون منافقین بهره‌ میبرد و متأسفانه آمریکا و غرب در قبال جنایات عربستان و داعش سکوت کرده و علاوه بر آن بودجه‌هایی را برای تجهیز آن‌ها در نظر می‌گیرند. علاوه بر این که خود را مخالف داعش اعلام کردند، اما تنها حامیان این گروه تروریستی هستند که کوشش می‌کنند تا قطعنامه‌هایی علیه مردم یمن صادر شود.

وی درباره مذاکرات عربستان با منافقین گفت: منافقین یک گروه وابسته هستند که حاضر شدند با صدام  برای حمله به ایران همکاری کنند و حتی در قبال مسائل هسته‌ای هم حاضر به همکاری با موساد شدند و اطلاعاتی ولو غلط را از تأسیسات هسته‌ای ایران به آن‌ها واگذار کردند، اما در مورد همکاری با عربستان یک مذاکره دو جانبه وجود داشت. منافقین ابتدا اعلام کردند که آمادگی لازم را برای همکاری با آل‌سعود را دارند و عربستان به خواست منافقین پاسخ داد.

قنادباشی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع منافقین مزدورانی هستند که با هر دیکتاتور و رژیم خون‌خواری همکاری می‌کنند و تجربه نشان داده که هیچ قاعده و قانونی ندارند و کاملاً در قالب یک گروه تروریستی مزدور همانطور که برای صدام در خیابان‌های تهران بمبگزاری می‌کردند، حاضرند در مقابل مردم بی‌گناه یمن نیز دست به چنین اقداماتی بزنند. یک گروه فقیر و ورشکسته که در انتها به دلیل این که توانایی خاصی ندارد محکوم به شکست خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار