نماینده دموکرات آمریکایی ضمن انتقاد از توافق مدعی شد ایرانی‎ها در چند ماه می توانند به آستانه هسته‌ای، شدن برسند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، نماینده دموکرات ایالت میشیگان گفت: ایرانی ها ظرف چند ماه می توانند به آستانه (هسته ای شدن) برسند.

"دن کیلدی" گفت:" بزرگترین نگرانی که من دارم این است که ما هر چه بیشتر جزییات را می بینیم ، این توافق و متن و مفاد را مورد ارزیابی قرار می دهیم، ارزش و کیفیت این توافق را برخلاف گزینه های منطقی می یابیم."

وی گفت: "من نشست هایی با جان کری وزیر امور خارجه ،مونیز وزیر انرژی  و جک لو وزیر خزانه داری داشتم. من به قضاوت کامل درباره این توافق نرسیدم اما بار دیگر می گویم ما باید درباره گزینه های دیگر گفتگوهای صادقانه داشته باشیم."

این نماینده دموکرات گفت: "من درباره این حرف  ها که افراد می گویند اگر ما ایرانی ها را به نوعی محدود نکنیم، ایران ده یا پانزده یا بیست و پنج سال آینده می تواند به آستانه هسته ای شدن می رسد، مطئمن نیستم.یکی از نکاتی که ما می دانیم این است که اگر آنها را محدود نکنیم، آنها می توانند ظرف چند ماه به آستانه (هسته ای شدن) برسند."

 وی افزود: "من می خواهم به این قضاوت برسم که این توافق برای این کار(جلوگیری از رسیدن ایران به آستانه) مناسب است یا خیر."

سناتور کیلدی درباره دسترسی نداشتن نمایندگان کنگره به توافق آژانس و ایران گفت: من فکر می کنم مهم است ارزیابی این توافق را شروع کنیم و سپس پرسش های خود را مطرح کنیم. 

وی گفت:آنچه که از اجرای توافق بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران مهمتر است این است که عناصر این توافق چیست و آنها چه چیزی را اجرا خواهند کرد.

کیلدی درباره آمریکایی های بازداشت شده در ایران گفت:" این مسئله مطمئنا بردیدگاه ما درباره ایران تاثیر می گذارد. ما هرگز نباید در موضعی باشیم که چیزی به منظور آزادی آمریکایی های بیگناه  (در توافق هسته ای)  بدهیم."

وی مدعی شد: این مسئله(بازداشت جاسوسان آمریکایی در ایران) انگیزه ای برای ایران و دیگر کشورهای ایجاد خواهد کرد تا هر گاه چیزی از ما بخواهند آمریکایی‌ها را دستگیر کنند. دوم این که قرار دادن آنها در این توافق موجب شک و تردید بیشتری می شد؛ زیرا ما نمی دانیم اگر کنگره آن را تصویب نکند اجرا می شود یا خیر.حقیقت این است که اگر کنگره آن را تصویب نکند، وضعی که این آمریکایی ها با آن روبرو هستند،حتی ممکن است بلاتکلیف تر شود."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
نماینده های سنا و کنگره آمریکا ، دقیقا نخاله های ملت آمریکا هستند که باید مثل اشغال بیرون ریخته شوند .
این ها با تحریم ایران کاسبی می کردند . حالا با توافق هسته ای که شدید ترین محدودیت ها را برای فعالت های هسته ای صلح آمیز و نظارت شده ایران فراهم کرده است هم کاسبی می کنند .
آخرین اخبار