عربستان سعودی پس از عقد قرارداد خرید هواپیماهای جنگندۀ فرانسوی، اکنون در انتظار دریافت 335 موشک هوا به سطح با دستور مستقیم پنتاگون است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس‌تی‌وی، وزارت دفاع آمریکا شرکت تسلیحاتی "ریتیون" را مأمور تحویل 335 موشک هوا به سطح به عربستان سعودی در بحبوحۀ تجاوزهای هوایی مکرر جنگنده‌های آل‌سعود علیه مردم و غیرنظامیان یمن کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، با عقد قرارداد 180 میلیون دلاری وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) با شرکت بزرگ تسلیحاتی ریتیون، قرار است بزودی 335 موشک آمریکایی هوا به سطح AGM-154 در اختیار نیروی هوایی عربستان سعودی قرار بگیرد.

به‌موجب این قرارداد همچنین 200 موشک AGM-154C-1 به نیروی دریایی آمریکا تحویل داده خواهد شد. 

در گزارش اسپوتنیک آمده است کاخ سفید این اقدام خود را در راستای توافق قبلی خود با کشورهای دیکتاتوری منطقه برای توسعه توان نظامی آنها در برابر جمهوری اسلامی ایران در شرایط حصول توافق هسته‌ای با این کشور خوانده است.

عربستان سعودی چندین سال است که همواره به‌عنوان یکی از مشتریان اصلی سلاح‌های مرگبار آمریکا در منطقه خلیج فارس مطرح بوده است. این کشور همزمان با آغاز تجاوز بیرحمانۀ خود علیه مردم و غیرنظامیان یمن در 6 فروردین 1394، بر سرعت و حجم خریدهای تسلیحاتی خود از ایالات متحده افزود و تاکنون رتبه‌ اول خرید تسلیحات را در جهان تا ماه ژوئیه 2015 به خود اختصاص داده است.

رژیم آل‌سعود ماه گذشته نیز با عقد قرارداد میلیارد دلاری با فرانسه، بدنبال خرید کشتی‌های گشتی، هلیکوپترهای تهاجمیِ حفاظت‌مرزی و هواپیماهای جنگنده برای ادامه جنایت‌های ضد حقوق‌بشری خود علیه مردم یمن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار