این روزها رفتارها و تعاملات اجتماعی بین افراد در دنیای حقیقی با دنیای مجازی زمین تا آسمان متفاوت است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،استفاده از شبکه‌های اجتماعی به همراه فرهنگ وارداتی خود روز به روز در بین جوانان و نوجوانان در حال افزایش است.

طبیعتا بخش عمده فرهنگ اجتماعی حاکم بر فضای شبکه‌های اجتماعی و تعریفی که سازندگان و طراحان این نرم‌افزارها برای روابط بین افراد تعریف کرده‌اند با فرهنگ اسلامی، ایرانی و سنتی کشورمان در تضاد است.



از اکانتتون رد میشدم گفتم یک سلام بدم!

اما آیا باید به دلیل این تضاد بزرگ فرهنگی استفاده از این ابزارهای نوین به کلی کنار گذاشته شود؟!

به عقیده بسیاری از افراد می‌توان اصول و اعتقادات بکارگیری شده در دنیای واقعی را نیز در دنیای مجازی و در مجاورت ارتباط افراد با یکدیگر در شبکه‌های اجتماعی نیز مدیریت کرد.خودنمایی فقط برای بدحجاب‌ها نیست، بلکه با حجاب هم می‌شود خودنمایی کرد؛ فقط مشتری‌اش فرق می‌کند.


از اکانتتون رد میشدم گفتم یک سلام بدم!


قدر هر کس به اندازه قدر اراده اوست؛‌ سر دوراهی کلیک کردن و نکردن، اندازه آدم‌ها معلوم می‌شود؛ گاهی باید مدام برای خودمان روضه حرّ بخوانیم.

همان طور که در دنیای واقعی حیا، حجاب، وقار هر فرد مانع از برخورد صمیمانه با نامحرم می شود،‌در فضای مجازی هم در با نامحرم،حیا را در قالب کلمات رعایت کنید.ادامه گرم گرفتن و شوخی کردن های دنیای واقعی در فضای مجازی با سایر دوستانتان امری طبیعی است،اما اگر یک نامحرم بین شما باشد به شوخی ادامه نمی دهید.

یادتان باشد در شبکه های اجتماعی صدها نامحرم وجود دارد.....


گزارش:نازنین روزبهانی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.