استفاده از تلفن همراه در جمع، شما را غيرقابل اعتماد می‌كند!

تحقيقات نشان داده است، استفاده از موبایل زمانیکه در کنار افراد دیگری هستید، شخصیتی غیر قابل اعتماد را از شما در ذهن دیگران به ثبت می رساند.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ همان طور که می دانید، بدون تلفن های همراه، ما انسان های دلنشین تری برای معاشرت می شویم و به همین ترتیب قادر خواهیم بود روابط اجتماعی بهتری را به وجود آوریم. اما اين روزها، اپلیکیشن های هیجان انگیز، دنیای بی نهایت اینترنت و صد ها عامل دیگر، این دستگاه های کوچک را به شدت برای ما جذاب می کنند و البته باعث می شوند تا رفتار ما نیز بر اساس آن ها، دستخوش تغییر شود.

گروهي از  محققين، تاثیر گذاشتن موبایل را بر روی روابط انسانی مورد بررسی قرار دادند که نشان می دهد استفاده از موبایل، زمانیکه در کنار افراد دیگری هستید، شخصیتی غیر قابل اعتماد را از شما در ذهن دیگران به ثبت می رساند. به گفته محققین، موبایل ها یادآور این موضوع هستند که در خارج از دیوار ها، شبکه ای گسترده از افراد وجود دارد که ما می توانیم با آن ها در رابطه باشیم. همین موضوع، باعث می شود عمق روابط کاهش پیدا کند و معاشرت کمتری بین افراد شکل بگیرد.

الن//د رحال کار

ما به شما توصيه مي كنيم اين تكنيك ها را حتما انجام دهيد:
– هنگامی که مي خواهيد به ملاقت فردی برويد، مموبايل تان را خاموش كنيد.
– در جلسات، موبايل را از جيبتان خارج كرده و در داخل کیف قرار دهيد تا بدین شکل دسترسی به آن سخت تر باشد.
– در ذهنتان يك بازي تشكيل بدهيد. در این بازی به ازای هر زمانی که به سراغ موبايلتان نمي رويد، امتیاز بیشتری را کسب مي كنيد.
– به خودتان ياد آوري كنيد که چک نکردن موبایل چه تاثیر مثبتی بر روی روابط انسانی تان می گذارد و این رابطه ها چگونه در آینده می توانند به کمک شما بيايند.

در آخر برای مواقع اضطراری نیز توصیه ای دارم:
- اگر کسی منتظر پاسخ تان باشد، و از زمان جلسه های پیش روی مطلع هستيد، در یک ایمیل کوتاه به مخاطب خود توضیح می دهيد که تا چند ساعت دیگر در دسترس نخواهيد بود و بعد از آن به او پاسخ می دهيد.
- اگر موقعیتی اورژانسی در طول یک جلسه جریان داشته باشد، موبایل را در جیبتان قرار دهيد و هرگاه موضوعی پیش آمد، به سرويس بهداشتي برويد و پاسخ های لازم را ارسال كنيد.


گزارش از مريم عبدالهي
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.