وزارت دفاع روسیه: آمریکا بدنبال افزایش توان موشکی خود تا سال 2020 است

یکی از مقامات بلندپایۀ وزارت دفاع روسیه از افزایش بی‌سابقه توان موشکی و ارتقاء کشتی‌های جنگی ارتش آمریکا تا سال 2020 خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مقامات وزارت دفاع روسیه معتقدند آمریکا بدنبال توسعه سپر دفاع موشکی خود در رومانی و لهستان است. 

به گفته "اُلگ پیشنی،" رییس مؤسسه چهارم تحقیقات مرکزی وزارت دفاع روسیه، علاوه بر استقرار سپر موشکی آمریکا در رومانی و لهستان، 50 کشتی جنگی نیز تا سال 2020 برای استفادۀ این سامانه ارتقاء خواهند یافت.

پیشنی همچنین درخصوص افزایش توان موشکی آمریکا، از وجود 200 واحد پیشرفتۀ موشکی ایالات متحده در ارتش این کشور تا سال 2020 خبر داد.

رییس مؤسسه چهارم تحقیقات مرکزی وزارت دفاع روسیه در پایان تأکید کرد: "این تحولات قطعاً تهدیدی برای «نیروی موشکی استراتژیک روسیه» و نیروی دریایی ارتش خواهد بود. ما پاسخ مناسبی در برابر این تحولات نشان خواهیم داد و اقدام لازم را در برابر این تهدید اتخاذ خواهیم کرد."

هفته گذشته همزمان با حصول جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای میان گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران، وزیر خارجه روسیه بر لزوم پایبندی آمریکا در عمل به وعده‌هایش درخصوص لغو استقرار سپر دفاع موشکی در اروپا به بهانۀ آنچه تهدید هسته‌ای ایران خوانده می‌شد، تأکید کرد.

"سرگئی لاوروف،" در کنفرانس خبری وین پس از اعلام توافق «برجام»، گفت: "همگان به خوبی به یاد دارند که باراک اوباما -- رییس‌جمهور آمریکا -- در آوریل سال 2009 عنوان کرد در صورت حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران، دیگر نیازی به اجرای طرح سپر دفاع موشکی در اروپا نیست."

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا یک روز بعد در پاسخ به اظهارنظر لاوروف گفت: "طرح سپر دفاع موشکی آمریکا باوجود توافق هسته‌ای، به‌منظور خنثی‌کردن تهدیدهای احتمالی ایران، همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار